Jesienna kampania Foodsi okazała się ogromnym sukcesem, co potwierdzają rekordowe wyniki. Jej przekaz dotarł aż do 7 milionów użytkowników, co przełożyło się na duży wzrost liczby nowych użytkowników — obecnie z aplikacji korzysta ich aż 1,5 miliona. W trakcie jej trwania marka świętowała także 2 miliony uratowanych paczek. Do komunikacji Foodsi wykorzystało zarówno kanały digitalowe, w tym social media i VOD, jak i kanały offline (outdoor, kino), a cała kampania została podzielona na 2 części.
Foodsi nawiązało współpracę z marką Glovo. W jej wyniku powstała pierwsza część kampanii oparta na wizerunku brand hero, Planety Ziemi. Komunikacja nawoływała do zmiany nawyków na bardziej ekologiczne. Ze wsparciem nowego partnera Foodsi zorganizowało kolejną odsłonę kulinarnych warsztatów less waste pt.: „Kuchnia na grzybach”, którą poprowadziła ekspertka od spraw ekologii, Paulina Górska (Ig: eko.paulinagorska) oraz specjalista od dzikich ziół, Piotr Ciemny (Ig: chwastyodkuchni). Wspólnie edukowali uczestników wydarzenia w temacie niemarnowania, a także wykorzystywania sezonowych darów natury, czyli tytułowych grzybów, które – jak się okazało – dzięki swoim właściwościom mogą „uratować” świat.
Zobacz również
Druga część kampanii była kontynuacją komunikacji dot. niemarnowania. W jej ramach powstał pierwszy spot reklamowy stworzony przez markę. Wideo w dowcipny sposób zwróciło uwagę na problem marnowania: mogliśmy w nim zobaczyć dobrodusznych gangsterów z Foodsi Gangu, którzy pilnowali, czy aby na pewno „tu się nie marnuje”. Spot był emitowany m.in. na wielkim ekranie, a także na platformach VOD. Całą kampanię wsparli topowi influencerzy tacy jak Maja Bohosiewicz, Agnieszka Włodarczyk, Chujowa Pani Domu czy Make Life Harder.
Wiosenna oraz jesienna kampania zostały docenione przez branżę marketingową. Ewa Pawella, Head of Marketing Foodsi, otrzymała tytuł laureata konkursu Dyrektora Marketingu Roku 2023 w kategorii „Best Start-up Marketer”. A zespół marketingowy otrzymał nagrodę w kategorii „Budżet do 1 mln”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]