Nie za górami, nie za lasami i całkiem nie tak dawno temu blisko 30 polskich gwiazd przyglądając się kolorowym pluszakom zaczęło się zastanawiać, jakie przygody mogłyby przeżyć te wróżki, wilki, króliki i inne zabawki. W listopadzie zaczęły się nagrania ich historii, w grudniu wydano płytę.
Zobacz również
Pomysł na projekt narodził się w Łodzi, w której sklep IKEA we współpracy z Telma Communications Agency zaangażował do napisania i nagrania bajek znanych i lubianych mieszkańców miasta, wspierających coroczny projekt IKEA „Pluszaki dla edukacji”. Bajki o pluszakach, które następnie miały trafić do Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego, znalazły się na płycie i dedykowanej stronie internetowej. Sukces akcji sprawił, że pluszakowa misja w 2013 roku ogarnęła wszystkie miasta w Polsce, w których znajduje się IKEA.
W bajkach cuda się zdarzają…
W bajkowych projektach także. W niecałe dwa tygodnie pluszakowa ekipa projektowa objechała Polskę od Gdańska po Kraków, odwiedzając w siedmiu miastach studia nagrań i słuchając historii o dzielnych smokach, mądrych szczurkach i pomocnych kotach. Najwięcej bajek powstało o nierozłącznej parze – Wilku i Babci, pluszowych brokułach i marchewkach oraz odwiecznych przyjaciołach dzieci – psach. Każde z miast miało swoich bajkopisarzy i tak m.in. Warszawę reprezentowała Jolanta Kwaśniewska, Łódź Monika Kuszyńska, Gdańsk Julia Kamińska, Poznań Małgorzata Ostrowska, Wrocław Małgorzata Kumorek, Katowice zespół Myslovitz, a Kraków Dorota Segda. Swoje bajki napisali także: przedstawiciele UNICEF Małgorzata Foremniak i Robert Korzeniowski, blogerzy oraz pracownicy IKEA wyłonieni w wewnętrznym konkursie pracowniczym. Wszystko, by zebrać jak najwięcej pluszaków dla lokalnych placówek medycznych. Każdy mógł włączyć się do akcji, przekazując na jej cel zakupionego pluszaka IKEA.
Szczęśliwe zakończenie
W Mikołajki bajki miały swoją premierę. Od tego czasu można ich słuchać bezpłatnie na przygotowanej przez agencję K2 stronie www.pluszakidlaedukacji.pl, gdzie znaleźć można 37 bajek. Bajki czytają znane postaci życia publicznego: aktorzy, sportowcy, artyści kabaretowi, piosenkarze. Strona to także interaktywne narzędzie, służące do codziennej zabawy, dzięki któremu dzieci wraz z rodzicami mogą samodzielnie pokierować losami bajkowych bohaterów (pluszaków IKEA) i ułożyć własną historię ze szczęśliwym zakończeniem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Klienci i partnerzy IKEA otrzymali także limitowaną wersję audiobooka na płycie CD za włączenie się do akcji. Niezwykłe historie o pluszakach, które pomagają dzieciom trafiły do ok 40 tysięcy osób (ponad 20 tysięcy nakładu płyt i 20 tysięcy wejść na stronie) i wciąż są dostępne do słuchania. Efektem zakończonej właśnie kampanii jest zebranie ponad 8 tys. pluszaków, które jeszcze tej zimy trafią do pogotowia i innych placówek medycznych w całej Polsce. Koordynatorem bajkowego projektu jest Telma Communications Agency. Działania PR, interaktywne oraz w mediach społecznościowych zostały powierzone agencjom współpracującym z IKEA – Questia PR, K2, Kalicińscy.com.