Czipsy i kawior? Nowa współpraca wielkich marek efektem… viralu

Czipsy i kawior? Nowa współpraca wielkich marek efektem… viralu
Co może wyniknąć z internetowego viralu, który w zaledwie kilka chwil opanowuje wirtualną rzeczywistość? Jak się okazuje, na przykład wartościowa i ciekawa współpraca. Dokładnie taka jak ta pomiędzy markami Pringles i The Caviar Co.
O autorze
3 min czytania 2024-01-02

Co kojarzy się ze słowem „kawior”? Przepych, elegancja, bogactwo… Niektórym z nas może nawet nutka stylu retro i wspomnienie zamierzchłych czasów. Niewielu osobom na dźwięk wyrazu „kawior” do głowy przychodzą natomiast… chipsy. Zmienić ten stan rzeczy postanowiła marka Pringles, która rozpoczęła współpracę z producentami kawior.

Wszystko zaczęło się jeszcze w kwietniu 2023 roku, podczas kultowego już festiwalu muzycznego Coachella. To właśnie tam, do przedstawicieli firmy The Caviar Co. dołączyli pracownicy Pringles. I tak narodził się modowo — muzyczno — spożywczy twist! Uczestnicy Coachelli mogli bowiem spróbować połączenia wysokiej jakości kawioru z rozmaitymi smakami słonych, ziemniaczanych przekąsek, których producentem jest Pringles. Internet tylko na to czekał.

fot. Facebook

TikTok wyznacza trendy

Na reakcję internautów i tysiące relacji z tego niecodziennego wydarzenia nie trzeba było długo czekać. Bardzo szybko wirtualną rzeczywistością zawładnęły zdjęcia i nagrania video pokazujące fanów muzyki raczących się kawiorem Kaluga Hybrid firmy The Caviar Co. i chipsami, a wszystko to podczas imprezy Interscope House. Internauci zareagowali na nie wprost entuzjastycznie, a prezesi obu firm postanowi w tej sytuacji… porozmawiać o podjęciu współpracy na poważnie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Połączenie sił Pringles z The Caviar Co. było naturalnym efektem współpracy mającej na celu połączenie świata ekskluzywnych przekąsek z trendami w mediach społecznościowych i zapewnienie fanom najwyższych wrażeń smakowych” – powiedział Mauricio Jenkins, dyrektor ds. marketingu Pringles w USA.

3 miesiące owocnej (współ)pracy

Opracowywanie receptury i testy trwały trzy miesiące, aż wreszcie, oczom (i podniebieniom) zniecierpliwionych konsumentów ukazał się limitowany zestaw sygnowany przez Pringles i The Caviar Co. W jego skład weszły trzy smaki chipsów ziemniaczanych połączone z porcjami kawioru. Do każdego „seta” dołączony jest też specjalny, złoty otwieracz do puszek, który umożliwi spróbowanie nowości zarówno w domu, jak i na przykład w podróży.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jeszcze przed premierą wyjątkowych zestawów — w lipcu, nieoczekiwane połączenie chipsów i kawioru pojawiło się w jednym z odcinków telewizyjnego show pt. „Żony Nowego Jorku”. Jego bohaterka, Erin Lichy, zaserwowała taki zestaw swoim gościom podczas organizowanego właśnie przyjęcia. Zdziwieniu nie było końca, a sam Mauricio Jenkins, kierownik marketingu firmy Pringles w Stanach Zjednoczonych, zapewnił, że „wydarzenie z programu telewizyjnego nie zostało w żaden sposób wyreżyserowane”. Wtóruje mu Petra Higby, dyrektor generalna i założycielka The Caviar Co., dodając, że taka organiczna forma reklamy wyjątkowo ją cieszy i daje nadzieje na przyszłość tego projektu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

fot. Facebook

Chipsy i kawior robią karierę w sieci

Przyglądając się tej niecodziennej współpracy, trudno oprzeć się wrażeniu, że symbolizuje ono spotkanie kultury wysokiej i niskiej, do którego przecież dochodzi coraz częściej. Kawior — niegdyś posiłek zarezerwowany dla najbogatszych, zostaje połączony z powszechnie dostępnymi i stosunkowo tanimi przekąskami. Jak się okazuje, to prawdziwy przepis na sukces w XXI wieku, bowiem tuż po ogłoszeniu współpracy, internetowe konta Pringles i The Caviar Co. przeżyły prawdziwe oblężenie. W ciągu kilku chwil po publikacji informacji, konto Pringles na TikToku zanotowało 21,8 miliona wyświetleń, a rolki na Instagramie The Caviar Co. miały aż 89 000 wyświetleń. Po upływie 48 godzin wyświetleń promocyjnych kreacji było już 1,5 miliarda, po 30 dniach wzrost zasięgu kanału The Caviar Co. wśród osób niebędących dotychczas obserwatorami wyniósł zawrotne 353 proc., a ogólny wzrost wyświetleń osiągnął 44,9 proc.

Czy takie wyniki to zapowiedzi zmian w marketingu, a także w podejściu do targetowania produktów i usług jedynie do stosunkowo wąskich grup odbiorców? Tego jeszcze nie wiemy, jednak sukces odniesiony przy okazji opisywanej współpracy przez Pringles i The Caviar Co. zaskakuje nie tylko ekspertów ds. marketingu.

Warto przypomnieć, że Pringles szykuje się też do prezentacji najnowszego klipu przygotowanego z okazji nadchodzących finałów Super Bowl. Ostatnie miesiące obfitują więc w przypadku tej firmy w niespodzianki.

Zdjęcie główne: Facebook

PS Chcesz oglądać Amazon Prime bez reklam? W takim razie dopłać!

Zmiany na rynku portali streamingowych w ostatnich miesiącach zachodzą we wprost zawrotnym tempie. Platforma Disney+ sprzedała niedawno prawa do części swoich filmów Netflixowi, na YouTube pojawiło się więcej reklam i zakazano stosowania narzędzi typu AdBlock… Teraz do zwolenników zmian dołączył również Amazon Prime, który podczas emisji filmów będzie wyświetlał reklamy.

PS2 „Największym wyzwaniem jest nieustanna praca.” Kappahl podsumowuje 2023 rok

Co okazało się największym wyzwaniem w 2023 roku, a co można uznać za kluczowe dla marki Kappahl sukces? Jakie plany ma brand na kolejnych 12 miesięcy? W podsumowaniu mijającego roku opowiada o tym Wirginia Gruszczyńska-Buchta Marketing & E -com Manager Kappahl Group.