Jakie były największe sukcesy dla Waszej marki w 2023 roku?
Zdecydowanie kontynuacja strategii działań na zasadzie co-creation. Partnerskie podejście do tworzenia jakościowego i innowacyjnego produktu przyświeca nam od początku wdrożenia strategii co-creation w DNA marki Reserved, czyli od nagradzanych współprac z Brodką i Blancą Miró. Za tą ostatnią współpracę otrzymaliśmy niedawno dwa miecze KTR, co potwierdza, że kolaboracje są nie tylko wizerunkowo ciekawe dla marki, ale przede wszystkim – efektywne.
W 2023 roku podjęliśmy współpracę z polskimi markami: Le Petit Trou i Zakładami Ceramicznymi „Bolesławiec”. Działania były oparte na zaangażowaniu, kreatywności, wymianie know-how, a także wspólnej wizji i pełnej transparentności. Pracowaliśmy wspólnie od etapu tworzenia produktu, poprzez etap kreacji, do momentu budowania strategii komunikacji.
Zobacz również
Dużym sukcesem w działaniach influencer marketingu, który wciąż pozostaje dla nas jednym core działań marketingowych, było wprowadzenie nowego rodzaju projektów, w których powierzaliśmy w całości wizerunkowe sesje zdjęciowe do kolekcji twórcom internetowym. Powstały wyjątkowe, oparte na indywidualnych predyspozycjach influencerów treści, które po raz kolejny udowodniły nam, że są oni ekspertami w kwestii wyczucia aktualnych potrzeb klienta w kwestii komunikacji wizerunkowej.
Jakie były największe wyzwania dla Waszej marki w 2023 roku?
Jednym z większych wyzwań w 2023 roku dla marki Reserved były otwarcia nowych salonów na ważnych dla nas strategicznie rynkach. Intensywnie pracowaliśmy nad otwarciem sklepu w Mediolanie na ulicy Corso Vittorio Emanuele II i wprowadzeniem brandu na nowy, bardzo wymagający rynek. Włochy były – i nadal są – wyzwaniem. Budowanie świadomości zaczęliśmy od stworzenia relacji z lokalnymi influencerami, mediami i liderami opinii.
W lutym 2023 oferta Reserved poszerzyła się o nowy koncept, czyli Reserved Home. Od początku roku launchowaliśmy go poprzez szereg aktywności online, ale również offline – ze względu na to, że oferta jest dostępna tylko na stronie internetowej, mieliśmy na celu bezpośrednie dotarcie do klienta i pokazanie mu produktów na żywo. W tym duchu zrealizowaliśmy dwa autorskie pop-upy z influencerami (MINTA EATS i GAWEL CZAJKA) oraz restauracjami.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jakie były wg Ciebie najciekawsze trendy związane z marketingiem w minionym roku?
Opowiadanie historii – czy to za pomocą wizualnej kampanii marketingowej, czy wykorzystując influencer marketing. Dotarliśmy do momentu, w którym homogeniczność contentu na kanałach social mediowych osiągnęła apogeum. Jesteśmy zalewani ogromną ilością podobnych treści, a inspiracja prześciga inspiracje. Kreatywność, oryginalność i wyjątkowość w tworzeniu treści jest kluczem. Umiejętność opowiadania historii i tworzenia emocjonalnej, wyjątkowej relacji z odbiorcą jest narzędziem do tworzenia angażujących treści.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Najlepsza kampania, jaką widziałeś w 2023 roku?
Genialna kampania „Portret kobiety” marki Yes to kolejna odsłona świetnie zaplanowanej strategii marketingowej zwiększającej widoczność marki w przestrzeni online i offline, skierowanej do świadomego klienta.
Jakie są Twoje najważniejsze plany/wyzwania/postanowienia na 2024 rok?
Reserved najważniejsze wyzwania marketingowe wiążą się z ekspansją marki na nowe rynki. Będziemy pracować nad kontynuacją działań świadomościowych za granicą, a dodatkowo planujemy kolejne otwarcia – w tym na rynku włoskim. Nie zapominamy również o co-creation, po świetnie przyjętych tegorocznych współpracach pracujemy kolejnymi projektami w tym duchu.