Agnieszka Radwańska ambasadorką Polski na świecie

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Pentagon Research – Agnieszka Radwańska została uznana z grona sportowców za osobę, która najlepiej promowała Polskę w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie.
O autorze
1 min czytania 2014-01-16

Najwyżej notowana Polka w historii rankingu WTA otrzymała 44,7% głosów respondentów i wyprzedziła drugiego w rankingu piłkarza Roberta Lewandowskiego. Napastnik reprezentacji Polski zdobył o 2,2 punktów procentowych mniej wskazań respondentów, czyli dokładnie 42,5% głosów.

Trzecią osobą wskazaną przez panelistów została Justyna Kowalczyk (34,5% głosów), natomiast miejsce czwarte zajął kierowca rajdowy Robert Kubica, który otrzymał 27,4% głosów.

– Agnieszka Radwańska, czyli najwyżej notowana Polka w historii rankingu WTA w pełni zasługuje na opinię wyrażoną przez respondentów. Starsza z sióstr Radwańskich w ubiegłym sezonie wystąpiła w 21 turniejach zaliczanych do WTA Tour 2013. Do najważniejszych osiągnięć tenisistki w tamtym sezonie można zaliczyć m.in. półfinał Wimbledonu oraz wygrane turnieje w Auckland, Sydney i Seulu. Drugi w zestawieniu – Robert Lewandowski ubiegły rok może z pewnością zaliczyć do bardzo udanych, piłkarz zagrał bowiem w finale Ligi Mistrzów, strzelając w całych rozgrywkach 10 bramek. W sezonie 2012/13 został również wicekrólem strzelców w Bundeslidze (24 gole). Trzecia w rankingu Justyna Kowalczyk w ubiegłym sezonie startowym wywalczyła Kryształową Kulę oraz Małą Kryształową Kulę w biegach dystansowych, dlatego pomimo nieco gorszego występu na MŚ w Val di Fiemme ubiegły rok w wykonaniu polskiej narciarki można uznać za bardzo dobry – komentuje Tomasz Sieniutycz z Pentagon Research.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

Badanie zostało zrealizowane w dniach 4-7 października 2013 roku na próbie 495 respondentów należących do internetowego panelu badawczego Pentagon Online. Jako technikę badawczą wykorzystano ankietę internetową (CAWI). Próba dobierana była kwotowo i jest reprezentatywna pod względem wieku oraz płci dla mieszkańców Polski w wieku 18-49 lat. Ranking został opracowany metodą ilościową.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się