Jakie były największe sukcesy dla Waszej marki w 2023 roku?
W 2023 roku udało nam się osiągnąć rekord nasadzeń – 180 tysięcy. To oznacza, że firmy realnie angażują się w ekologię – zależy im na tym, aby sadzić drzewa, oddać naturze to, co jest odbierają, a także dodać sadzenie drzew jako element swojej strategii CSR. Widzimy, że firmy podchodzą do tematu świadomie i szukają działań, które mają sens. Jako Posadzimy.pl stawiamy na sadzenie drzew w sposób przemyślany, działamy w ścisłej współpracy z lokalnymi leśnikami, bo mamy świadomość, że to las rządzi nami, a nie my lasem. Firmy doceniają to świadome działanie i chętnie dołączają do grona naszych Partnerów.
Jakie były największe wyzwania dla Waszej marki w 2023 roku?
Naszym największym wyzwaniem zarówno w poprzednim, jak i w obecnym roku było i będzie pokazanie firmom, jak ogromne znaczenie mają działania w obszarze CSR i ESG. Rzeczywiście jest tak, że coraz więcej firm wpisuje na stałe działania prośrodowiskowe w swoje DNA, ale wiele wciąż jeszcze je bagatelizuje lub wyklucza, co usprawiedliwia brakiem środków w budżecie lub brakami kadrowymi. To musi się zmienić, chociażby ze względu na wprowadzenie unijnej dyrektywy dotyczącej sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju (CSRD – Corporate Sustainability Reporting Directive).
Zobacz również
Jakie były, według Ciebie, najciekawsze trendy związane z marketingiem w minionym roku?
Z mojego punktu widzenia najciekawszym, a zarazem wprowadzającym najwięcej innowacji trendem, z pewnością jest rozwój technologii AI. Uważam jednak, że każda z branż widzi trendy w swoich obszarach. Z perspektywy Posadzimy.pl jeden z nich pojawił się w sektorze e-commerce. Coraz więcej firm korzysta z eko-opakowań czy eko-wypełnienia, tym samym rezygnując z niepotrzebnych folii, co jest doskonałym i słusznym kierunkiem. Wiele z nich poszło jednak o krok dalej i zdecydowało się sadzić z nami drzewa dla swoich Klientów, w podziękowaniu za zakupy. W takim działaniu widoczna jest nie tylko chęć zrobienia czegoś dobrego, ale też spójność. Okazuje się, że nowe drzewa nie tylko służą polskim lasom, ale też doskonale wspomagają doświadczenia klienta w jego ścieżce zakupowej, tym samym wspierając działania marketingowe. Jak dla mnie – mieszanka doskonała.
Najlepsza kampania, jaką widziałaś w 2023 roku?
Odpowiedź na to pytanie jest niezwykle trudna. Uwielbiam bitwy pomiędzy McDonald i Burger King – dlatego spodobała mi się kreacja z wykorzystaniem trendów, w tym przypadku AI, w której marki w outdoorze publikowały odpowiedzi Chata GPT na pytania, który burger jest najlepszy (Big Mac), a który największy (Whooper). Warto docenić też prostotę i kreatywność, które przebijają z akcji płatków śniadaniowych Surreal, w której marka znalazła osoby o tych samych imionach i nazwiskach, co światowe gwiazdy i zaprosiła ich do testu smaku płatków. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że są one uwielbiane przez Ronaldo, Serenę Williams czy Michaela Jordana. I, co ciekawe, kampania wcale nie pochłonęła milionów z budżetu. Równie ciekawa była kampania Detox Feed od Dove, która stanowi nie tylko spójną kontynuację kierunku, który lata temu obrała marka, ale też bardzo mocno daje do myślenia i skłania do refleksji – to się ceni.
Jakie są Twoje najważniejsze plany/wyzwania/postanowienia na 2024 rok?
Jeżeli chodzi o plany Posadzimy.pl, to, przede wszystkim chcemy iść dalej i pokazać, że działania proekologiczne mają ogromny sens. Cieszy nas fakt, że przyciągamy do siebie firmy i marki, które naprawdę mają na celu zrównoważony rozwój i mamy nadzieję, że będzie ich coraz więcej.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing