Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Fake OOH, czyli reklamy zewnętrzne, które nie istnieją

Fake OOH, czyli reklamy zewnętrzne, które nie istnieją
Trend fake OOH coraz śmielej zadomawia się w marketingu na całym świecie. Z nieograniczonych możliwości, jakie daje wirtualna rzeczywistość, korzystają już m.in. marki kosmetyczne, restauracje i modowi giganci.
O autorze
3 min czytania 2024-01-08

Co zrobić, aby zachęcić klientów do skorzystania z naszych produktów czy usług? Przede wszystkim zainwestować w odpowiednio stargetowaną, kreatywną reklamę, która zapadnie w pamięć odbiorców. Okazuje się jednak, że nie trzeba wydawać milionów na olbrzymie bilbordy, aby osiągnąć sukces marketingowy. W sieci pojawił się ostatnio całkiem nowy, niecodzienny trend, który nie przestaje zaskakiwać.

Mowa o fake OOH, czyli kreacjach promowanych w internecie, które wyglądają dokładnie tak, jak wielkoformatowe reklamy uliczne. Niektóre z nich są prezentowane na fasadach budynków, inne w przestrzeni ulicznej, a łączy jest fakt, że… w rzeczywistości nie istnieją.

Fake OOH podbija sieć

W ostatnich tygodniach w mediach społecznościowych pojawiło się wiele postów prezentujących ideę fake OOH. Na taką formę promocji zdecydował się choćby francuski oddział sieci restauracji Subway. W sieci firma publikowała filmik, na którym widzimy obszar do złudzenia przypominający centrum Paryża, w którym pojawiła się olbrzymich autobus. Po chwili maszyna zmienia się w olbrzymich rozmiarów instalację przypominającą… kanapkę z serowym fondue jako jednym ze składników. W ten sposób Subway chce promować nową linię kanapek Submelts, jednak niecodziennej instalacji próżno szukać na ulicach francuskiej stolicy.

@creapills @Subway France surprend les parisiens avec un bus accordéon façon… fromage fondu pour promouvoir ses nouveaux sandwichs SUBMELTS. Un coup marketing 100% cheesy 🧀 ♬ son original – Creapills 💊
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W podobny sposób postanowiła zadziałać luksusowa marka Versace, która do tego celu „wykorzystała” fasadę jednego z budynków. „Rozwiesiła” na niej ogromną reklamę prezentującą trójwymiarową torebkę i siedzącą na niej modelkę, a za montaż i pozostałe aspekty techniczne zapłaciła… zero złotych.

Może to jej urok? Może to… Fake OOH

Z nowego trendu postanowiło skorzystać wiele marek z rozmaitych branż. Należą do nich choćby:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • gigant kosmetyczny Maybelline,
  • zespół odpowiedzialny za kampanię promocyjną filmu pt. „Barbie”,
  • czy sieci pizzerii Domino’s.

Ten pierwszy zaproponował kreację, którą „zainstalował” w londyńskim metrze. Kiedy pociąg wjeżdżał na stację, ozdobioną sztucznymi rzęsami maszynę „malowała” tuszem olbrzymia szczoteczka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zespół odpowiedzialny za promocję filmu pt. „Barbie” w reżyserii Grety Gerwig poszedł o krok dalej i do miasta w Zjednoczonych Emiratach Arabskich „zaprosił” samą lalkę Barbie. Pojawiła się ona tuż obok budynku Burj Khalifa, będącego symbolem Dubaju i zaskoczyła niejednego obserwatora. Istotny szczegół? Barbie w centrum Dubaju mogliśmy oglądać jedynie w internecie, ponieważ pomysł został zrealizowany przy pomocy trendu fake OOH.

Również sieć pizzerii Domino’s wykorzystała do promocji CGI. W ten sposób powstał materiał prezentujący nowatorską metodę dostarczania pizzy przy pomocy… Jet Packa. Kolejny raz — szalony pomysł marketingowców firmy okazał się realizowany jedynie online.

CGI — ze srebrnego ekranu do marketingu

Za rosnącą popularnością fake OOH, a przede wszystkim za zachwycającymi kreacjami tworzonymi w zgodzie z tym trendem stoi technologia CGI. Obrazy generowane komputerowo już od dawna są wykorzystywane w przemyśle filmowym, pozwalając przenosić plany i idee z papierowych storyboardów na ekrany komputerów, kin i telewizorów.

Jednak CGI daje użytkownikom znacznie większe możliwości niż tylko tworzenie video od zera. Dzięki zaawansowaniu technologicznemu możliwe jest dziś dodawanie dowolnych elementów do istniejącej już rzeczywistości i w ten sposób „wplatanie” w świat wokół nas treści reklamowych. CGI pozwala także na tworzenie spektakularnych efektów specjalnych i to bez konieczności korzystania z usług kaskaderów czy aktorów.

Wyraźnie widać więc, że fake OOH to trend mocno związany z branżą filmową i właśnie bliskość tych dwóch obszarów sprawia, że efekty zapierają dech w piersiach (internautów). Czy taka forma reklamy na dobre zajmie miejsce tradycyjnych billboardów i reklam wielkoformatowych? O tym trudno decydować już dziś, jednak ostatni czas pokazuje, jak duży wpływ na funkcjonowanie i wzrost firm na całym świecie mają internet i (jedynie) wirtualna rzeczywistość.

Zdjęcie główne: Creapills.com, LinkedIn

PS Nowość od Maybelline New York po raz pierwszy promowana na outdoorze

Polska jest jednym z pierwszych rynków na świecie, na którym debiutuje podkład Super Stay 24h Skin Tint od Maybelline New York (L’Oréal Polska). Lokalnie to także pierwsza w historii marki kampania na nośnikach reklamy zewnętrznej. Launch produktu, który obejmuje także digital i telewizję przygotowała agencja MullenLowe Warsaw.

PS2 Outdoor na przełomie 2022/2023

Które kampanie outdoorowe okazały się najciekawsze w 2022 roku? Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed outdoorem w 2023 roku?