Innovation Award Media Trendy pod patronatem NowegoMarketingu

Ruszyły zgłoszenia do kolejnej edycji konkursu Innovation Award Media Trendy, wcześniej szeroko znanego jako Media Trendy. Oprócz nazwy, ewoluuje również formuła wydarzenia. Organizatorem IAMT jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
O autorze
2 min czytania 2014-01-22

– Żyjemy w czasach nowych mediów i nowych technologii. W komunikacji marketingowej coraz większe znaczenie ma wykorzystywanie nowych osiągnięć nauki, technologii i inżynierii (kto wie czy w przyszłości także nie biotechnologii, inżynierii genetycznej i neurofizjologii?) lub połączenie znanych już narzędzi, tak aby stworzyć produkt / usługę / komunikat w sposób, którego nikt wcześniej nie zastosował. Wyróżniać się w marketingu, to być dysruptywnym – wprowadzać zmiany, które zmieniają reguły gry na rynku – innowacyjność pozwala to osiągnąć. – manifest konkursu Innovation Award 2014.

Innovation Award Media Trendy to inicjatywa wyjątkowa, gdyż w Polsce nie istnieją podobne wydarzenia. Dlatego też jest to jedna z niewielu okazji, aby zaprezentować i docenić na forum publicznym rozwiązania wyróżniające się w branży komunikacyjnej. Oprócz tego, prestiż i unikalność wydarzenia podnosi fakt, że wyniki IAMT są uwzględniane w The Gunn Report For Media.

„Zmieniaj schematy, łam reguły, wyznaczaj kierunki, zmieniaj reguły, łam schematy, twórz trendy” – to hasło przyświeca tegorocznej edycji Innovation Award Media Trendy i jednocześnie oddaje charakter konkursu. Wydarzenie to jest skierowane do wszystkich podmiotów działających w branży komunikacji marketingowej, które mogą pochwalić się realizacjami ciekawych i inspirujących od strony komunikacyjnej projektów. Powinny one przekraczać granice standardu, rutyny i pokazywać oryginalne, nietypowe, innowacyjne i zmieniające myślenie rozwiązania.

Zgodnie z charakterem konkursu i tegorocznym hasłem, nadchodzącej edycji będzie towarzyszyło kilka zmian. Przede wszystkim ewoluowała sama nazwa. Innovation Award Media Trendy – podkreśla to, co w konkursie najważniejsze, i co wyróżnia go spośród innych konkursów reklamowo-marketingowych, czyli nagradzanie innowacyjności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Oprócz tego wprowadzony został bardziej rozbudowany formularz zgłoszeniowy. Podmioty zgłaszające swoje projekty/kampanie będą mogły wyczerpująco opisać m.in.: najważniejsze argumenty, które przemawiają za innowacyjnością zgłoszonej pracy, jak powstał pomysł i na czym on polega (insight – konsument/kategoria/marka/technologia, idea komunikacyjna oraz wykorzystany mechanizm), kontekst rynkowy, czy wyzwanie dla innowacyjności.

– Wierzymy, że tak zbudowany formularz pozwoli podmiotom zgłaszającym zweryfikować swoje działania pod kątem tego, czy rzeczywiście były innowacyjne, a jurorom ułatwi podejmowanie decyzji. Zależy nam na tym, aby podkreślać wyjątkowość zgłaszanych projektów i pokazywać, jak ważna jest innowacyjność, i że dotyczy ona bardzo wielu dziedzin związanych z komunikacją marketingową. Nie zawsze bowiem oznacza to „odkrycie nowych lądów”, ale też „odkrywanie starych lądów na nowo. – powiedziała Karolina Doberska z MEC Access, członek komitetu organizacyjnego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W tej edycji uwzględniono kilka zmian także w kategoriach konkursowych. Warto wspomnieć o nowej kategorii „Innowacyjne wykorzystanie big data”. Rozbudowana została również kategoria „Open & start up”, do której zgłaszać można projekty i rozwiązania biznesowe związane z komunikacją marketingową, mające wpływ na jej rozwój, dające nową jakość w docieraniu do konsumentów i/lub angażowaniu ich.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak co roku najlepsze kampanie będą walczyły o tytuł Grand Prix. Jury wybierze także team mediaplannerski, który w najwyższym stopniu poradził sobie z zadaniem w konkursie Young Media Lions. Dodatkowo przyznane zostaną nagrody specjalne: Człowiek Roku w Mediach, Medium Roku i Wydarzenie Roku na rynku medialnym.

Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w trakcie Gali Innovation Award Media Trendy, 7 maja 2014 roku w Teatrze Polskim w Warszawie.

Jury oceniać będzie projekty zgłoszone w następujących kategoriach:

I. OPEN & START UP

Podkategorie:

  • a) Innowacyjne produkty, usługi, narzędzia badawcze
  • b) Innowacyjne platformy cyfrowe (B2B, B2C, aplikacje, programy)
  • c) Innowacyjne platformy komunikacji, nowe kanały komunikacji

II. INNOWACJE WYKORZYSTANIE BIG DATA

III. INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE INTERNETU I MEDIÓW INTERAKTYWNYCH

Podkategorie:

  • a) Innowacyjne wykorzystanie formatów internetowych
  • b) Innowacyjne wykorzystanie social media
  • c) Innowacyjne wykorzystanie mobile
  • d) Innowacyjne wykorzystanie mobile w kampaniach społecznych
  • e) Innowacyjne cyfrowa kampania zintegrowana
  • f) Innowacyjne cyfrowa kampania zintegrowana w kampaniach społecznych

IV. BEST USE OF CONTENT

V. INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE KANAŁÓW KOMUNIKACJI

Podkategorie:

  • a) Innowacyjne wykorzystanie audio
  • b) Innowacyjne wykorzystanie video
  • c) Innowacyjne wykorzystanie mediów drukowanych
  • d) Innowacyjne wykorzystanie kina
  • e) Innowacyjne wykorzystanie reklamy zewnętrznej
  • f) Innowacyjne wykorzystanie ambient mediów

VI. INNOWACYJNE AKCJE SPECJALNE I EVENTY

VII. INNOWACYJNA KAMPANIA ZINTEGROWANA

– Sercem i duszą każdej firmy jest kreatywność i innowacyjność – powiedział kiedyś Robert Iger, prezes i dyrektor naczelny The Walt Disney Company. Zapraszamy!

Więcej na: www.mediatrendy.pl

NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.