FAME MMA, Suchar Codzienny i Łączy nas piłka wśród TOP profili na Instagramie w 2023 roku

Instagram został w minionym roku zdominowany przez rozrywkę i treści (około)sportowe, wynika z podsumowania przygotowanego przez Sotrendera. Widać to chociażby patrząc na najlepsze posty roku, które w dużym stopniu odzwierciedlały najważniejsze, głównie sportowe, wydarzenia z Polski i ze świata. Nie zabrakło w nich też codziennej porcji rozrywki.
O autorze
2 min czytania 2024-01-18

Reserved największym profilem na Instagramie

Największym profilem na koniec 2023 roku, i jedynym (w kategoriach marki, media, organizacje) ze społecznością przekraczającą dwa miliony osób, był profil marki Reserved. Na miejscu drugim uplasował się Suchar Codzienny, a na trzecim FAME MMA.

W TOP5 znalazł się jeszcze jeden brand LPP – Sinsay z liczbą 1 807 645 obserwujących, a czołową piątkę zamknął profil Netflixa z ponad 1,7 mln obserwujących.

Jedynie 10 profili marek, mediów i organizacji przekroczyło liczbę miliona obserwujących.

Biorąc pod uwagę również profile osobiste, bezapelacyjnie największą społeczność zgromadził na swoim profilu Robert Lewandowski – 35,4 miliona obserwujących.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

FAME MMA z największym przyrostem fanów

Dwoma najszybciej rosnącymi profilami w 2023 roku były profile organizacji: FAME MMA oraz DIOZ. Społeczności na obydwu profilach powiększyły się o ponad 200 tys. na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy.

Wśród profili osób najszybciej rosły profile małżeństwa Lewandowskich. Na koncie Roberta pojawiło się ponad 3,6 miliona nowych obserwujących, a na koncie Anny ponad 786 tys.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Media publikowały najwięcej

Podobnie jak na Facebooku, także na Instagramie na profilach mediów – politycznych, informacyjnych i sportowych – opublikowanych zostało najwięcej postów w całym roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rekordową liczbę postów opublikowano na profilu OKO.press – ponad 4 tys., co daje średnio 11 postów każdego dnia roku. W TOP5 znalazł się również profil TVNu, Meczyki.pl oraz Kanału Sportowego, na których pojawiało się około 7-8 postów dziennie.

Wśród profili osobistych najwięcej postów – 1 897 – opublikowała dziennikarka Karolina Korwin Piotrowska.

Suchar Codzienny najbardziej angażującym profilem

Na Instagramie profilami na których odnotowaliśmy największe łączne zaangażowanie były profile poświęcone rozrywce. Na profilu Suchara Codziennego użytkownicy wykonali w 2023 roku najwięcej akcji – było ich ponad 89 milionów. Numerem dwa, z liczbą aktywności o ponad połowę mniejszą (42 mln), była Wiedza Bezużyteczna.

Biorąc pod uwagę także profile osób, użytkownicy wykonali więcej akcji pod postami Roberta Lewandowskiego. Na koncie piłkarza odnotowaliśmy ponad 117 milionów aktywności użytkowników.

Eurosport z najlepszym postem roku

Najbardziej angażujący post roku (w kategoriach marki, media, organizacje) został opublikowany na profilu Eurosport. Dotyczył on niefortunnego prezentu dla mistrza świata w kolarstwie. Na tle wszystkich postów opublikowanych w 2023 roku był to jedenasty najlepszy post roku.

Wśród najlepszych postów roku dominowały głównie treści komentujące bieżące wydarzenia ze świata sportu oraz memy i treści humorystyczne. W TOP14 znalazł się też post FAME MMA, w którym federacja komentuje aferę Pandora Gate, jedno z głośniejszych wydarzeń roku.

Bezkonkurencyjny okazał się jednak Robert Lewandowski, który już w styczniu 2023 roku opublikował najlepszy post roku. Zdjęcie, na którym piłkarz dzierży w dłoni puchar Supercopa zdobyło ponad 3,7 miliona polubień.

Wśród 100 najbardziej angażujących postów roku, 22 należały do Roberta Lewandowskiego.