44% firm inwestowało w działania reklamowe na LinkedInie w 2023 roku

Aż 44% firm inwestowało w działania płatne na LinkedInie w minionym roku, wynika z analizy Sotrendera. ⅓ z nich korzystała z reklam w celu pozyskiwania obserwujących, a według ekspertów to jeden z najmniej skutecznych celów reklamowych na platformie.
O autorze
2 min czytania 2024-02-01

Jakie firmy inwestowały w reklamę na LinkedInie?

Poziom zainteresowania reklamą był zależny od wielkości firmy.

  • Aż 87% firm zatrudniających powyżej 10 tys. pracowników inwestowało w działania reklamowe na platformie.
  • Około 60% firm zatrudniających powyżej 200 pracowników tworzyło reklamy.
  • Najmniejsze firmy reklamowały się na LinkedInie najrzadziej, prawdopodobnie z powodu ograniczonych budżetów reklamowych.

Źródło: materiały prasowe Sotrender

Q4 z najwyższym odsetkiem płatnych wyświetleń

Czwarty kwartał okazał się najgorętszy także na LinkedInie. Black Friday i koniec roku zachęciły reklamodawców do większej aktywności.

W listopadzie 2023 roku aż 49% wszystkich wyświetleń na platformie było wyświetleniami płatnymi. Już od września udział wyświetleń płatnych przekraczał 40%.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najspokojniejsze reklamowo było pierwsze półrocze – odsetek płatnych wyświetleń wynosił wtedy mniej niż 30%.

Źródło: materiały prasowe Sotrender

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Aż 1/3 firm pozyskiwała obserwujących za pomocą reklam

35% – taki odsetek analizowanych firm na LinkedInie w Polsce wykorzystywał swoje budżety reklamowe na pozyskiwanie nowych obserwujących. To dużo, biorąc pod uwagę niską skuteczność tego rodzaju kampanii reklamowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Świadczy o tym chociażby fakt, że firmy, które zdecydowały się na takie reklamy nie odnotowały znacznych wzrostów w liczbie obserwujących. W 2023 roku łącznie jedynie 3% obserwujących na tych stronach było pozyskanych dzięki reklamom.

Ponownie to największe firmy (korporacje, firmy globalne) decydowały się na pozyskiwanie nowych obserwujących drogą płatną. 73% firm zatrudniających ponad 10 tys. osób w ten sposób próbowało powiększać społeczność wokół marki na LinkedInie.

Około 50% firm zatrudniających pomiędzy 200 a 10 tys. osób również inwestowało w takie kampanie reklamowe.

Reklamy na pozyskiwanie obserwujących miały jednak największe znaczenie dla firm zatrudniających od 200 do 1000 pracowników. Udział obserwujących pozyskanych z reklam na stronach tych firm wyniósł 12-13%.

Kampanie na LinkedIn skupione na pozyskiwaniu obserwujących są kosztowną pułapką ze względu na małą efektywność tego formatu reklamowego. Sponsorowane posty przynoszą lepsze efekty, zwiększając widoczność, zaangażowanie, ale i liczbę obserwujących – mówi Adrian Gamoń, ekspert i szkoleniowiec ds. LinkedIna.

Źródło: materiały prasowe Sotrender

34% firm inwestowało w treści sponsorowane

Również około 34% firm inwestowało w posty sponsorowane. Te reklamy, zdaniem ekspertów, są znacznie bardziej skuteczne niż te z celem na pozyskiwanie obserwujących.

Firmy, które decydowały się na uruchamianie treści sponsorowanych, odnotowywały ich duży udział w łącznej liczbie wyświetleń – aż 89% wyświetleń takich treści było płatnych.

Źródło: materiały prasowe Sotrender

Firmy zatrudniające ponad 10 tys. pracowników najczęściej publikowały treści sponsorowane – 53% firm o takiej wielkości zatrudnienia miało na swoich profilach treści sponsorowane.

Treści sponsorowane miały znaczny udział w łącznej liczbie wyświetleń dla niemalże wszystkich firm na podobnym poziomie. Najmniejsze znaczenie miały dla firm zatrudniających od 2 do 10 osób, co było prawdopodobnie spowodowane niższymi wydatkami.

Zdjęcie główne: materiały prasowe Sotrender

PS Goniec, Siepomaga i TVN24 wśród TOP profili na Facebooku w 2023 roku, ZOO Łódź z najlepszym postem

Treści budzące emocje oraz profile ukazujące życie celebrytów zdobywały największe zaangażowanie na Facebooku w minionym roku. Największą niespodzianką okazał się być najlepszy post roku, który został opublikowany na profilu łódzkiego ZOO. Wśród TOP profili 2023 roku znalazł się m.in. Goniec.pl, Siepomaga.pl, PLAY i TVN24.

PS2 Sotrender: Tigers, Widoczni, dentsu Polska w czołówce TOP agencji marketingowych na LinkedInie [analiza]

LinkedIn zaczyna być jednym z najbardziej angażujących kanałów social media. Sotrender, w którym od niedawna można analizować także działania z LinkedIna, sprawdził, jak czołowe agencje w Polsce radzą sobie właśnie na tym kanale.

PS3 FAME MMA, Suchar Codzienny i Łączy nas piłka wśród TOP profili na Instagramie w 2023 roku

Instagram został w minionym roku zdominowany przez rozrywkę i treści (około)sportowe, wynika z podsumowania przygotowanego przez Sotrendera. Widać to chociażby patrząc na najlepsze posty roku, które w dużym stopniu odzwierciedlały najważniejsze, głównie sportowe, wydarzenia z Polski i ze świata. Nie zabrakło w nich też codziennej porcji rozrywki.