Kodeks współpracy influencerów z agencjami należącymi do Publicis Groupe obejmuje dwanaście zasad, które muszą być zaakceptowane przez twórców, chcących nawiązać współpracę biznesową z Grupą i realizować z nią kampanie reklamowe dla klientów.
– Wprowadzony przez nas jesienią ubiegłego roku kodeks zasad współpracy z influencerami został bardzo dobrze przyjęty przez klientów i środowisko twórców internetowych. Wszystkie umowy, które od tamtej pory podpisujemy z influencerami zawierają już ten dokument i spotyka się to z pełną akceptacją ze strony naszych partnerów – mówi Monika Pruszczyńska, Integrated Communication Director w agencji LiquidThread, należącej do Publicis Groupe.
Zobacz również
Grupa kontynuuje promocję kodeksu w branży marketingowej i we współpracy ze znanymi influencerami stworzyła film, który przybliża zasady kodeksu. W filmie wystąpili Kinga Paruzel, Anna Małysa (Anka Śmietanka), Weronika Jaguś, Jakub Przeździecki (Coocharz) i Kacper Porębski (Jasper), którzy zachęcają do rozwijania branży w oparciu o bliskie im wartości, spójne z zasadami wprowadzonymi przez Publicis Groupe. Film pojawi się na kanałach społecznościowych Agencji i Publicis Groupe.
12 zasad Kodeksu dla influencerów, współpracujących z Publicis Groupe:
- Podstawową wartością towarzyszącą mojej twórczości jest szacunek do społeczności i mojego audytorium.
- Jako twórca internetowy tworzę materiały do moich kanałów internetowych, przestrzegając prawa.
- W moich materiałach nie zachęcam i nie inspiruję do zachowań sprzecznych z prawem.
- W moich materiałach nie wykorzystuję materiałów i informacji pozyskanych poprzez złamanie prawa.
- Oznaczam reklamy i zawsze informuję, że dany materiał jest efektem płatnej współpracy zgodnie z wytycznymi UOKiK.
- Reaguję na działania mojej społeczności, mogące wyzwalać agresję, przemoc lub formy dyskryminacji. Nie toleruję hejtu w wypowiedziach mojej społeczności.
- Nie promuję używania narkotyków i nielegalnych substancji psychoaktywnych i nie nawiązuję do tego w swoich treściach.
- Jeśli tworzę materiał przeznaczony dla dzieci i młodzieży, dochowuję najwyższych standardów, by uwzględnić ich stopień rozwoju, możliwości krytycznego myślenia i kształtowanie moralnej postawy.
- Respektuję prawa osób występujących w moich materiałach i posiadam od nich stosowną zgodę na wykorzystanie ich wizerunku. Respektuję prywatność moich odbiorców i publikuję ich odpowiedzi i komunikację ze mną, kiedy otrzymam na to jasną zgodę.
- Biorę odpowiedzialność za treści, które publikuję i dochowuję wszelkiej staranności, by były uczciwe, wiarygodne oraz skierowane do obserwującej mnie grupy docelowej.
- Dbam o język wypowiedzi, w szczególności o to, by treści, które mogą docierać do grupy niepełnoletniej, były pozbawione wulgarności.
- Rzetelnie i wnikliwie sprawdzam propozycje współpracy, które otrzymuję. Nie zgadzam się na promowanie marek, które w nieuczciwy sposób wykorzystują zaufanie moich odbiorców.
Zdjęcie główne: YouTube
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS Branżowy Okrągły Stół Influencer Marketingu pod egidą IAA Polska
IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy zaprosiło decydentów z największych platform społecznościowych, największych sieci kanałów oraz największych grup reklamowych do prac w ramach Okrągłego Stołu Influencer Marketingu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2 Upadli influencerzy a współprace z markami. Analiza ekspertów
Czy marki powinny wycofać się z wszystkich współprac z „upadłymi” influencerami? Czy są w stanie zabezpieczyć się (np. umową) przed takimi sytuacjami? Czy influencerzy mogą się podnieść po tak dużej wizerunkowej porażce? O to zapytaliśmy ekspertów od marketingu i PR.