UX/UI na przełomie 2023/2024 roku

UX/UI na przełomie 2023/2024 roku
Jaki był 2023 rok w obszarze UX/UI? Sprawdźcie!
O autorze
1 min czytania 2024-02-19

Na pytania odpowiedziała Małgorzata Dolińska-Amrozik – Product Designer w SYZYGY Warsaw.

Sprawdź także pozostałe podsumowania roku 2023.

Jakie były wg Ciebie najciekawsze akcje i kampanie w Twojej branży?

Obszar UX/UI nieustannie zyskuje na popularności, co zaowocowało pojawieniem się wielu różnych trendów, inspiracji, czy nowych podejść. Skupienie na mikro interakcjach, typografii, wykorzystaniu gradientów w projektach widoczny w masowym dodawaniu przez młodych projektantów do portfolio UX person, and the list goes on… 

Obserwowałam wszystko z ciekawością, chwilami z rezerwą, czasem z ekscytacją, ale prawdziwą przyjemnością dla mnie w tym roku jest powrót do podstaw i redefiniowanie dostępności. Wspaniale, że uczymy się i pokazujemy innym, że dostępne produkty cyfrowe nie muszą być nudne i już dawno zostawiliśmy za sobą jaskrawe podbijanie kontrastu. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jakie wydarzenia i trendy najmocniej wpłynęły na Twój obszar?

Zdecydowanie otwarcie na inkluzywne projektowanie, co ja nazywam „nową dostępnością”. Bezpośrednio wpłynęło to na moją codzienną pracę oraz rzuciło nowe światło na procesy, w których jako designerzy jesteśmy osadzeni. Wierzę, że to początek wielkich zmian i napisania nowych zasad i procesów, które będą wspierały tworzenie prawdziwie inkluzywnych produktów. Wiele przed nami, ale to ogromnie interesujące i inspirujące. Mam nadzieję, że to nie będzie chwilowy zryw, a strategia na nadchodzące lata.

Jakie są Twoje najważniejsze plany/wyzwania/postanowienia na 2024 rok?

Rozwój jako product designerka z focusem na strategię produktową. Bardzo chciałabym, żeby biznes i UX działały naprawdę ramię w ramię, tak aby nie trzeba było nikogo przekonywać, dlaczego potrzebujemy siebie nawzajem. Poza tym ważne jest dla mnie także dalsze eksplorowanie branży lotniczej i turystycznej w kontekście jeszcze bardziej precyzyjnej i pomocnej personalizacji doświadczeń użytkowników.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się