Projekt wykorzystuje szkło Priva-Lite produkowane przez GLASSOLUTIONS Saint-Gobain. Elementy Priva-Lite wzbogaca energia elektryczna – dzięki niej szkło zyskuje zmienną przezierność. W pełni przezroczysta szyba w jednej chwili może stać się mlecznym ekranem projekcyjnym.
Tę funkcjonalność wykorzystuje aplikacja stworzona przez Netizens i Bridge. Zmienna przejrzystość szkła wspierana jest przez technologię Kinect, która wprowadza nowy, interaktywny wymiar.
Zobacz również
Przez cały czas działania konstrukcji pojawiają się dyskretne animacje, jednak prawdziwy spektakl zaczyna się, kiedy instalacja wykryje w pobliżu czyjąś obecność. Osoby, które przechodzą lub przystają, wchodzą w interakcję z witryną – wpływają na przezroczystość szkła i mogą ruchowo sterować animacją. Ponadto instalacja zmienia się po zachodzie słońca – pulsuje losowo zapalającymi się sekwencjami świateł.
Format Interaktywnej Witryny przypomina witraż o niestandardowych kształtach zrobiony z kawałków szkła Priva-Lite. Wkrótce instalacja będzie wykorzystywać sterowniki, które pozwalają na niezależne zarządzanie przezroczystością 160 elementów Interaktywnej Witryny.
Instalacja zostanie po raz pierwszy zaprezentowana na targach Budma trwających od 11 do 14 marca na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Docelowo trafi do salonu firmy SzkłoKoncept w Poznaniu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing