– Gra dla swojego kraju jest zaszczytem, jakiego chciałby dostąpić każdy zawodnik, ale możliwość ta zawsze wiąże się z ogromną odpowiedzialnością – mówi Davide Grasso, Chief Marketing Officer w Nike – W filmie chcieliśmy pokazać sposób w jaki najlepsi piłkarze świata przezwyciężają presję i odnoszą sukcesy. Osiągają je dzięki odwadze, by położyć wszystko na szali.
Video otwiera scena z Ronaldo samotnie przemierzającym lotnisko. Chwilę później zostaje otoczony przez tłum fanów głośno domagających się widoku ich mistrza. Atmosfera wrzawy ciągnie się przez całą drogę na stadion, poprzez ulice Lizbony wypełnione koszulkami i bilbordami z wizerunkiem CR7. W radio słychać komentarz do wydarzeń z poprzedniego wieczoru: „Ronaldo strzela bramkę! Któż inny jak nie Ronaldo!?” Fanatyczna miłość kibiców do tego piłkarza sięga zenitu.
Zobacz również
Tymczasem Rooney przebiera się w pokoju hotelowym, podczas gdy komentatorzy przypominają mu to, o czym doskonale wie: w jego wielkiej karierze brakuje jedynie bramki strzelonej dla Anglii podczas największego święta piłki nożnej. Media podążające za nim od momentu wyjścia z hotelu to ujęcie codzienności Wayne’a Rooney’a. Każdy krok mistrza jest dokładnie śledzony, nie tylko w jego ojczyźnie.
Z kolei Neymar, który ostatnio zaczął dumnie nosić koszulkę z numerem 10 w reprezentacji Brazylii, przygląda się swoim zagorzałym kibicom zza szyb autobusu. Na stadionie udaje się przez tunel w kierunku boiska. Jego wzrok przykuwa kolekcja historycznych koszulek ze słynną dziesiątką. Neymar, będący pod nieustanną presją, z którą poradziłoby sobie niewielu, pozwala sobie na uśmiech.
– Oczekiwania ze strony rodaków, wynikające z silnej wiary w potęgę tej koszulki są ogromne. Dlatego zakładają ją tylko piłkarze, którzy są w stanie podołać temu wyzwaniu – dodaje Grasso
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– To zawodnicy, którzy zawsze balansują na krawędzi. Wiedzą, że najpiękniejsze chwile futbolu mają miejsce, gdy chcemy osiągnąć coś niezwykłego. Przypomnijmy sobie chociażby strzał z przewrotki Zlatana czy bramkę Rooney’a z ostatniego weekendu. Takich chwil nie moglibyśmy zobaczyć, gdyby nie gotowość do podejmowania ryzyka.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Oglądamy mecze głównie dla tych niespodziewanych przebłysków geniuszu, ponieważ inspirują nas do podejmowania własnych wyzwań. Takie chwile uświadamiają, że również my jesteśmy w stanie osiągnąć to, co wydaje się niemożliwe. Film wyraża tę myśl i przypomina piłkarzom z każdego zakątka ziemi, bez względu na ich umiejętności: jeśli jesteś gotów podjąć najwyższe ryzyko, możesz osiągnąć wiele.
Reżyserem spotu jest Jonathan Glazer. Za produkcję odpowiada agencja Wieden + Kennedy.
W Polsce kampania będzie realizowana w Internecie oraz w prasie.
www.nike.com/riskeverything