Pepsi stworzyła filmową mapę w grze Fortnite

Pepsi stworzyła filmową mapę w grze Fortnite
Od ponad dwóch lat Pepsi rozwija platformę kreatywną pod hasłem „Pssst! Czas na film", w której odgłos otwierania puszki Pepsi ucisza dźwięki przeszkadzające w oglądaniu filmu. Za stworzenie i rozwój platformy odpowiada Sips & Bites, wewnętrzna agencja PepsiCo.
O autorze
1 min czytania 2024-05-23

W 2024 roku agencja i marka przeniosły ideę walki z zakłóceniami do Fortnite.

Z pomocą inStreamly i a41.gg, gamingowych partnerów PepsiCo, marka stworzyła od zera trzy rozdziały gry, inspirowane różnymi gatunkami filmowymi: horrorami, fantasy i filmami wyścigowymi. W każdym z rozdziałów gracze mierzą się z zakłóceniami, które można pokonać, zbierając puszki Pepsi. Rozdziały oparte zostały na najpopularniejszych mechanikach wśród osób grających w Fortnite: 1v1, Edit Course i chowanym.

Mapy, zawierające liczne easter eggi i niespodzianki, to część większej aktywacji. W jej ramach można rywalizować w konkursach, wygrywać sprzęt do grania i V-dolce, grać z topowymi influencerami i influencerkami Fortnite albo z dodatkową postać rozdającą gratisy od Pepsi. W grze spotkać można też dodatkowego bohatera rozdającego kody zniżkowe na Pyszne.pl – partnera polskiej odsłony akcji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Aby w 2024 marka mogła zaistnieć we Fortnite, nie wystarczy stworzenie brandowanej mapy. Nikogo to już nie zaskoczy. Żeby aktywacja odniosła sukces, musi skupiać się na potrzebach graczy, a nie marki. Dlatego mapy od początku tworzyliśmy w ścisłej współpracy z osobami grającymi i nagrywającymi w Fortnite, na każdym kroku zbierając od nich szczegółowy feedback – tłumaczy Szymon Kubiak z inStreamly.

Aktywacja została już przeprowadzona w Rumunii, generując łącznie ponad 39,5 miliona impresji. Czas spędzony na mapie przez grające osoby wynosił średnio 20 minut, co oznacza 20 minut dobrowolnej, intensywnej interakcji z brandowanym contentem Pepsi.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Strategia promocji mapy opiera się na podejściu Gaming 360, wykorzystującym między innymi innowacyjne formaty na platformach streamingowych i pozwalającym dotrzeć do osób grających tam, gdzie można je znaleźć, gdy akurat nie grają: na streamach na Twitchu, w mediach społecznościowych oraz w natywnym contencie ich ulubionych twórców i twórczyń Fortnite na TikToku i YouTube.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pierwszy rozdział mapy w Polsce ruszył 17 maja br.

Zdjęci: mat. pras., www.play.pepsi.pl