Do najważniejszych funkcji nowego serwisu należy mapa projektów oraz zaawansowana wyszukiwarka. Użytkownik może łatwo odnaleźć wydarzenia z konkretnego regionu oraz przejść bezpośrednio do informacji szczegółowych. Bardzo dużym uproszczeniem poszukiwań Dni Otwartych jest zaawansowana wyszukiwarka pozwalająca na szybkie zawężenie kryteriów wyszukiwania i znalezienie interesującego projektu realizowanego w danej dziedzinie gospodarki. Wybierając termin, lokalizację i tematykę filtrowane są wszystkie Dni Otwarte. Użytkownik otrzymuje wyselekcjonowane wydarzenia wraz z niezbędnymi informacjami dotyczącymi uczestnictwa. Cały serwis oparty jest o intuicyjną ścieżkę ruchu użytkownika opartą o dodatkowe przyciski nawigacyjne. Promocja akcji skupia się również na kanale social media. W serwisie społecznościowym Facebook uruchomiono dedykowaną aplikację Konkurs Europejski oraz kampanię reklamową.
Podczas projektu Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju współpracowało z agencją interaktywną Crafton. Była ona odpowiedzialna za koncept funkcjonalny i graficzny wraz z wdrożeniem serwisu internetowego www.10latwue.pl, kreację i organizację akcji konkursowej oraz realizację kampanii Facebook Ads.