W miarę, jak rośnie ekscytacja związana z najważniejszą imprezą tego lata, piłkarze mierzą się z jeszcze większą presją niż podczas gry w lidze czy nawet w pucharach. Jak pokazują badania i statystyki, gracze wykonujący rzuty karne w meczach reprezentacji, pudłują trzykrotnie częściej niż ci, którzy strzelają „jedenastki” w rozgrywkach klubowych. Na tej właśnie presji, towarzyszącej grze z godłem na piersi koncentruje się kampania adidas.
Piłkarscy ambasadorzy marki w najnowszym filmie pokazują początkującym graczom, jak radzą sobie z presją, tak by nie wpływała ona na ich dyspozycję. Głosem Davida Beckhama, adidas przypomina, że niezależnie od tego, czy bronisz tytułu, czy też debiutujesz na wielkim turnieju – zawsze możesz „przekuć” tę presję w pozytywną motywację, zgodnie z hasłem „You Got This”.
Zobacz również
W filmie, którego podkładem muzycznym jest legendarny utwór zespołu Queen i Davida Bowie „Under Pressure”, widzimy największe gwiazdy światowego futbolu. Messi zapisujący się złotymi zgłoskami w historii, Bellingham grający ze znajomymi na boisku w swoim rodzinnym mieście, Dembele strzelający zjawiskowego gola „raboną”, Gio Reyna i jego bramka po efektownym „rainbow flicku”, cudowne dziecko niemieckiego futbolu Florian Wirtz czy pewny siebie Pedri przed meczem reprezentacji. Oni wszyscy pokazują początkującym piłkarzom jak można odpowiednio ukierunkować presję, by działała ona na korzyść, a nie deprymowała przed ważnym spotkaniem. Przypominają także, skąd wzięła się ich miłość do futbolu i jak dziecięce marzenia przeradzają się w rzeczywistość.
– Presja jest uniwersalnym zjawiskiem odczuwalnym przez wszystkich sportowców, także tych rywalizujących na najwyższym poziomie. Jednak nasze najnowsze badania z udziałem ambasadorów adidas pokazały, że właściwe techniki zarządzania stresem, zwiększają efektywność sportowców o 40 proc. Mówimy tu o wykorzystaniu presji podczas kluczowych momentów poprzez skupienie się na powtarzalnych czynnościach. Tak właśnie najlepsi gracze mogą realizować swoje największe marzenia tego lata – tłumaczy dr Niklas Haeusler, współzałożyciel firmy neuro11.
W filmie na nogach Dembele i Santi Jimeneza widzimy także nowe buty piłkarskie adidas – F50, które zadebiutowały na boisku podczas finału Ligi Mistrzów. Z kolei Bellingham ma na sobie bluzę dresową ze swojej dedykowanej linii „JB Originals”, która pojawi się w sprzedaży w najbliższych miesiącach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Gdy po raz pierwszy grasz dla drużyny narodowej, wiąże się to z wyższym poziomem presji, do której musisz się szybko dostosować. Grając na najwyższym poziomie w tak młodym wieku, nauczyłem się że presja wiąże się z większą odpowiedzialnością i gra z takim obciążeniem może być trudna. W życiu kieruje się zasadą – i to też mogę doradzić innym – jeśli pojawia się presja, musisz pamiętać dlaczego tak naprawdę grasz w piłkę. Wyjeżdżając na tegoroczny turniej, będę miał z tyłu głowy to, że gram z miłości do futbolu. Samą presję natomiast wykorzystuje do motywowania się, by grać najlepiej jak potrafię – dodaje Bellingham.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Komentując nowy rozdział kampanii marki Florian Alt, wiceprezes adidas ds. globalnej komunikacji marki powiedział:
– Przed tym wielkim futbolowym świętem chcemy wyróżnić i wesprzeć naszych graczy, by jeszcze lepiej inspirowali młode pokolenia sportowców. Kampania przypomina nam wszystkim, że presja może być odczuwalna na każdym poziomie bez względu na uznanie czy osiągnięcia. Wciąż chcemy pomagać w „zdejmowaniu” negatywnej presji ze sportowców i przypominać im, co rozpaliło w nich miłość do futbolu. Mamy nadzieję, że nasze hasło „You Got This” zainspiruje sportowców do przełamywania presji i osiągania szczytów własnych możliwości.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko