Jak wynika z badania przygotowanego przez LPP przy współpracy z ARC Rynek i Opinia, Polacy chcą naprawiać ubrania, jednak powstrzymuje ich przed tym przede wszystkim brak umiejętności. Z drugiej strony, w społeczeństwie rośnie świadomość ekologiczna, a wraz z nią zainteresowanie ratowaniem uszkodzonej odzieży. Chcąc dotrzeć do jak najszerszego grona konsumentów i pokazać im realną wartość wynikającą z przedłużania życia ulubionych elementów garderoby, LPP udostępnia vouchery na naprawy w wybranych zakładach krawieckich w kilkunastu punktach w Polsce.
– Wierzymy, że transformacja jest możliwa zarówno pod kątem biznesowym, jak i konsumenckim. Codziennie podejmujemy wysiłki, aby zmniejszać negatywny wpływ naszej działalności na środowisko. Ale nie zapominamy o tej drugiej stronie, czyli naszych klientach – chcemy wspierać ich w zmianie podejścia do mody. Dlatego postanowiliśmy zaoferować im narzędzia, które pomagają przedłużyć życie ubrań, ale również historii w nich ukrytych. Taka komplementarna postawa biznesu jest kluczowa dla przyszłości naszej planety. Chcemy pomagać w przechodzeniu na model cyrkularny, w którym naprawa i ponowne użycie ubrań jest normą – mówi Dorota Jankowska-Tomków, dyrektor ds. zakupów i ESG w LPP.
Zobacz również
Inicjatywa rusza 1 lipca i będzie trwać do 31 października 2024 r.
– Polska jest jednym z tych krajów Europy, w którym wskaźnik cyrkularności znajduje się powyżej średniej globalnej i wynosi 10,2%. To dobra, ale niestety wciąż zbyt niska wartość, która oznacza, że 89,8% naszej gospodarki oparta jest na wykorzystaniu surowców pierwotnych. Chcemy uwrażliwić naszych klientów na tę sytuację i rozwinąć w nich nawyk naprawiania odzieży, który mieli nasi rodzice. Jeśli sami nie czują się na siłach by dokonać poprawek krawieckich, zawsze mogą skorzystać z usług lokalnych zakładów. Naszą akcją możemy z jednej strony zmotywować konsumentów do korzystania z usług naprawczych świadczonych przez lokalnych krawców, z drugiej wesprzeć drobne rzemiosło – wyjaśnia Ewa Janczukowicz-Cichosz, ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju w LPP.
Partnerem akcji voucherowej jest woshwosh, specjalizujący się dotąd w naprawach i odnawianiu obuwia.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing