„Witaj w klubie” – nowa platforma komunikacji Empiku

„Witaj w klubie” – nowa platforma komunikacji Empiku
15 lipca 2024 roku Empik startuje z nową platformą marki i kampanią wizerunkową obejmującą szerokozasięgowe działania TV, radio, digital, media społecznościowe, OOH i direct marketing. Idea kreatywna „Witaj w klubie” jest związana z tożsamością i dziedzictwem marki umożliwiającej klientom różnorodne spędzanie wolnego czasu
O autorze
1 min czytania 2024-07-15

Punktem wyjścia do strategicznych prac nad nową platformą komunikacji „Witaj w klubie” był Międzynarodowy Klub Prasy i Książki, czyli instytucja, z której wywodzi się dzisiejszy Empik.

Nowe brand manifesto

„Witaj w klubie” od teraz będzie stanowić punkt wyjścia do kompleksowej komunikacji Empiku, stając się integralną częścią wszystkich kolejnych kampanii.

– Hasło będzie rozwijane i przekładane na różne okazje: sezony handlowe, promocje, ofertę, usługi czy wydarzenia. Jednocześnie będzie stanowić parasol dla działań korporacyjnych – na przykład rekrutacji, employer brandingu czy komunikacji wewnętrznej – podkreśla Remi Ganne, Senior Marketing Director w Empiku.

Wspólnot i społeczności osób, które łączą różne zainteresowania, doświadczenia czy sposób spędzania wolnego czasu jest nieskończenie wiele: „Witaj w klubie tych, którzy nigdy nie wyrośli z klocków”, „Witaj w klubie potrafiących ugotować tylko wodę”, „Witaj w klubie tych, dla których muzyka nigdy nie jest za głośna”, „Witaj w klubie traktujących każdą oszczędność jak zwycięstwo”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jednocześnie Empik odświeża identyfikację wizualną marki. Obok białego i czarnego, do palety przewodnich kolorów dochodzi również złoty. Ponadto wzrasta znaczenie symbolu marki w komunikacji – przecinek występuje w roli reprezentanta różnych „klubów”:

– „Witaj w klubie” to bardzo pojemna koncepcja z ogromnym potencjałem kreatywnym. Najlepszym tego przykładem są kreacje przygotowane na potrzeby kampanii OOH dla Warszawy i miejscowości nadmorskich. Przy jej tworzeniu poszukiwaliśmy uniwersalnych insightów, bazujących na humorze i popkulturowych nawiązaniach, które najlepiej ilustrują mnogość „klubów”, jakich każdy z nas jest częścią i to, co my jako Empik możemy tym klubom zaoferować – mówi Joanna Urbanowska, Head of Brand w Empiku.

Nie tylko książki

Nowa platforma to odpowiedź na repozycjonowanie brandu, wynikające z rozwoju multikategoryjnej oferty i transformacji biznesu z sieci stacjonarnej do omnikanałowego ekosystemu. Klienci mogą dokonywać zakupów tam, gdzie w danym momencie jest im najwygodniej – na Empik.com, w aplikacji lub w salonach, co podkreśla również nowe omnikanałowe hasło marki: Kliknij, Tapnij, Wpadnij.

– Naszą ambicją jest, aby dzięki dostępności i wygodzie, jaką zapewnia omnichannel w wydaniu Empiku oraz szerokiej ofercie w wielu kategoriach, inspirować naszych odbiorców i towarzyszyć im w codziennym życiu – podsumowuje Remi Ganne.

Szerokozasięgowa kampania

Pierwszy etap kampanii wizerunkowej „Witaj w klubie” wystartował 15 lipca br. i potrwa do końca sierpnia. Obejmuje szerokozasiegowe media: TV, radio, OOH, social media w tym Meta i TikTok, a także YouTube, platformy streamingowe typu TVN Player, Polsat Go, Max, działania digital, influencer marketing oraz direct marketing.

Za ideę kreatywną kampanii i nową platformę marki odpowiada agencja Ogilvy.

Zdjęcia: mat. pras., YouTube