W ramach stworzenia spójnego systemu identyfikacji wizualnej, korespondującego z wizją organizacji, dotychczasowy czerwony znak słowny zastąpiono koncepcją bazującą na inicjałach spółki. Wprowadzono również nową kolorystykę – podstawowa paleta barw z ciemnego brązu przechodzi gradientowo w odcienie bursztynu. Proces rebrandingu rozpoczął się w lipcu 2024 roku. Nowa identyfikacja wizualna Rafinerii Gdańskiej powstała we współpracy z Agencją Reklamową Art Group.
Zmienione logo Rafinerii Gdańskiej składa się z dwóch elementów: sygnetu przedstawiającego litery „r” i „g”, które kształtem nawiązują do charakterystycznych dla rafinerii rurociągów (owalne linie) i zbiorników (koło) oraz logotypu, który stanowi nazwa spółki. Nowa kolorystyka – połączenie brązu ze złocistymi odcieniami barwy bursztynu – koresponduje z charakterem i przedmiotem działalności rafinerii oraz jej nadmorską lokalizacją. Określa ona także główne cechy organizacji: tradycyjność i wiarygodność, stabilność i trwałość, dynamiczne działanie i nowoczesność.
Zobacz również
– Dotychczasowe logo było z założenia rozwiązaniem tymczasowym. Do stworzenia nowej identyfikacji wizualnej podeszliśmy w sposób przemyślany, dając sobie komfort czasowy na dopracowanie detali. Projekt miał być prosty, a jednocześnie oryginalny, miał odzwierciedlać nasze nowe strategiczne cele i wartości. Zależało nam także na połączeniu tradycji z nowoczesnością oraz na nawiązaniach do przedmiotu prowadzonej działalności i do otoczenia. Z pełnym przekonaniem stwierdzam, że takie właśnie jest nowe logo Rafinerii Gdańskiej – mówi Adrian Szkudlarski, prezes Zarządu Rafinerii Gdańskiej.
Proces twórczy opierał się na zasadzie świadomej ewolucji. Starano się zachować pewne elementy z pierwotnego logo – pochodzącego z 1974 roku, jednocześnie wprowadzając nowoczesne rozwiązania. Żółte litery „r” i „n” (nawiązujące do pierwszej nazwy zakładu, tj. Rafineria Nafty „Gdańsk”) na niebieskim tle były inspiracją do wykorzystania inicjałów Rafinerii Gdańskiej. Z dotychczas stosowanego znaku słownego zachowano jego nowoczesny charakter, w konsekwencji czego krój jego czcionki rozwinięty został w autorskie, indywidualne liternictwo.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Proces zakupowy na zaprojektowanie logo oraz stworzenie systemu identyfikacji wizualnej Rafinerii Gdańskiej ogłoszono we wrześniu 2023 roku. Wzięło w nim udział łącznie 28 podmiotów. Postępowanie wygrała Agencja Reklamowa Art Group, która jest autorem zaproponowanej koncepcji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: mat. pras.