Cztery odsłony kampanii
Cała kampania „Łódź pozdrawia” będzie promować cztery inicjatywy:
- Łódź na weekend
- Łódź gospodarcza
- Łódź kreatywna
- Młodzi w Łodzi.
W maju rusza odsłona weekendowa, a wraz z nią 3 pierwsze wersje spotu (2 wersje 30 sek., 15 sek., 8 sek.).
Zobacz również
Łodzianie promują Łódź
Najważniejszym bohaterem spotu są sami łodzianie. Przyjaźni, uśmiechnięci, młodzi, starsi, uśmiechnięci, nostalgiczni, różni. Pozdrawiają widzów z całego kraju. Od tak, po prostu. Spoty pokazują, że wszyscy jesteśmy z różnych środowisk. Taka jest Łódź! To jest właśnie jest cenne i niepowtarzalne i buduję atmosferę tej kampanii.
Scenografią jest Łódź. Dobór lokalizacji zaskoczy zapewne samych łodzian. Miasto się bardzo zmienia, będzie to wyraźnie widać we wszystkich spotach. Wszystkie miejsca były kręcone na potrzeby spotów, zobaczymy więc ich aktualny wygląd.
– Od początku zależało nam na prawdzie. Nie chcieliśmy ani cukierkowej Łodzi, ani włókienniczej. Chcieliśmy wszystkiego po trochu w dobrych proporcjach. Już na etapie konkursu zakładaliśmy, że w spocie zagrają łodzianie, a całość zostanie zrealizowana przez łódzkich artystów. Tak się stało. Do współpracy zaprosiliśmy reżysera Piotra Szczepańskiego oraz zespół L.Stadt, odpowiedzialny za ścieżkę dźwiękową – podkreśla Magdalena Szmidt z MOSQI.TO. – I były to dwa strzały w dziesiątkę – dodaje.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Casting: kamera, akcja!
Bohaterowie spotów zostali wyłonieni w castingu. W sumie 100 osób z 260, które przed kamerą zachęcały do wizyty w Łodzi. W majowym spocie pojawiły się także ujęcia nagrane spontanicznie, np. była włókniarka nakręcona przed swoją rodzinną kamienicą. Chłopiec grający w piłkę także jest niezapowiedzianym ujęciem w spocie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– MOSQI.TO postanowiło wykorzystać społeczny potencjał oraz zaangażowanie łodzian, a to jest właśnie to czego miastu potrzeba – mówi Bartłomiej Wojdak, dyrektor Biura Promocji, Turystyki i Współpracy z Zagranicą Urzędu Miasta Łodzi, odpowiedzialny za całość kampanii.
Spoty
- Scenariusz: MOSQI.TO
- Reżyseria: Piotr Szczepański
- Muzyka: L.Stadt
- Produkcja: Anagram Film
Spoty ukażą się w maju w telewizji: TVN, TVN 24, TVN Biznes, TVP 1 i 2, stacjach tematycznych, m. in. Discovery, AXN, MTV, Ale Kino, National Geographic.
Kampania „Łódź pozdrawia” w liczbach
- Wartość wiosennej i jesiennej odsłony kampanii „Łódź pozdrawia”: 2 505 250,00 zł brutto
- Wartość dofinansowania ze środków unijnych (85%): 2 129 462,50 zł brutto
Nośniki kampanii „Łódź pozdrawia”:
- reklama TV – do 30 sek. (spot promocyjny)
- reklama TV – 15 sek. (spot promocyjny)
- reklama TV – 8 sek. (billboard sponsorski)
- outdoor: billboardy oraz backlighty w: Łodzi, Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście, na Śląsku
- reklamy prasowe: dzienniki, magazyny branżowe (lato 2014)
- citylighty – kampania wewnętrzna
- Internet: aplikacja na Facebooku
- działania ambientowe.