Redystrybucja 600 mln USD w 2023 roku. MKOI podsumowuje zaangażowanie i partnerstwa [RAPORT ROCZNY]

Redystrybucja 600 mln USD w 2023 roku. MKOI podsumowuje zaangażowanie i partnerstwa [RAPORT ROCZNY]
Międzynarodowy Komitet Olimpijski (MKOl) opublikował „Roczny Raport 2023". Jego głównym tematem jest zaangażowanie oraz partnerstwo.
O autorze
2 min czytania 2024-07-25

W raporcie znalazły się przede wszystkim informacje na temat sprawozdania finansowego za 2023 rok, ale także te, dotyczące polityki odszkodowań dla członków Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego (MKOI). Dane podane w publikacji nie są obowiązkowymi, którymi musiałaby podzielić się organizacja, jednak, zgodnie z jej zobowiązaniem do dobrego zarządzania oraz transparentności, MKOI postanowiła przedstawić je publicznie.

Najważniejsze wnioski

Wsparcie partnerów

MKOI przyznaje, że dzięki stałemu wsparciu partnerów, organizacja jest silna i stabilna oraz ma wszelkie powody, aby być pewnym długoterminowej przyszłości.

W zeszłym roku, MKOl, który jest w całości finansowany ze środków prywatnych, redystrybuował 90 procent (600 mln USD) przychodów po ty, by wesprzeć organizację Igrzysk Olimpijskich, promocję sportowców oraz sportu na wszystkich poziomach na całym świecie, a także na upowszechnianie olimpijskich wartości pokoju i solidarności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przychody za 2023 rok:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Strategia cyfrowa

Strategia cyfrowa MKOl osiągnęła rekordowy zasięg i zaangażowanie na platformach cyfrowych oraz w mediach społecznościowych MKOl.

  • Olympics.com osiągnął 115 milionów unikalnych użytkowników w 2023 r., co stanowi wzrost o 28 proc. w porównaniu z 2022 r.
  • Konta @Olympics w mediach społecznościowych miały 110 milionów obserwujących, a średnia miesięczna aktywność wyniosła 640 milionów, co oznacza wzrost o 966 procent od 2020 r.

W czerwcu w Singapurze odbyła się pierwsza edycja Tygodnia Sportów E-sportowych na Igrzyskach Olimpijskich.

  • Wzięło w nim udział 550 000 uczestników.
  • 503 000 unikalnych użytkowników obserwowanych na Olympics.com.
  • Na kontach społecznościowych @Olympics odnotowano 20,9 mln interakcji.

Za wsparcie sportowców wciąż odpowiadała platforma Athlete365, która zapewnia im programy edukacyjne oraz te, dotyczące ich dobrostanu, w tym inicjatywy dotyczące ochrony i zdrowia psychicznego.

  • Do końca 2023 roku w Athlete365 zarejestrowało się ponad 170 000 aktywnych członków.
  • Zarejestrowano 19 092 kursy, a ukończono 6204 kursy,
  • Zarejestrowano ponad 1 milion odsłon strony.

Misja pokoju i solidarności

MKOl zapewniło niezbędne wsparcie sportowcom oraz Narodowym Komitetom Olimpijskim, szczególnie na obszarach dotkniętych konfliktami czy katastrofami.

Zaangażowanie Ruchu Olimpijskiego na rzecz zrównoważonego rozwoju rozwijało się w szybkim tempie. Głównym celem było przede wszystkim zwrócenie uwagi na równość płci, integrację oraz prawa człowieka we wszystkich działaniach.

Wszystkie te wysiłki będą widoczne podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu, gdzie np. zmniejszono ślad węglowy o połowę, w porównaniu z Londynem 2012 czy Rio 2016.

MKOl wzmocnił również zaangażowanie na rzecz dobrego zarządzania i przejrzystości, zwiększając wsparcie dla inicjatyw antydopingowych i intensyfikując działania mające na celu zapobieganie manipulowaniu zawodami sportowymi.

Pełny raport:

źródło: MKOI, opracowanie: Agata Drynko

PS Międzynarodowy Komitet Olimpijski oficjalnie potwierdził, że esport będzie miał swoje Igrzyska Olimpijskie

Pierwsza edycja esportowych igrzysk odbędzie się już w 2025 roku w Arabii Saudyjskiej. Polski Związek E-sportu od lat podejmował aktywne starania, by esport został uznany przez rodzinę olimpijską.

PS2 „Art of Victory”: Nike na fasadzie Centrum Pompidou stworzyło instalację wideo nawiązującą do igrzysk olimpijskich

Od 24 lipca do 11 sierpnia br. potrwa akcja promocyjna Centrum Pompidou i Nike pt. „Art of Victory”. Sportowa marka upamiętni w niej kultowy model butów Air i przypomni ważne momenty z historii zmagań na kortach czy bieżniach.