What’s App, należący do firmy Meta, może się kojarzyć przede wszystkim z aplikacją służącą do komunikowania się i wykonywania połączeń wideo. Od jakiegoś już czasu daje on możliwość m.in. markom, osobom, mediom, organizacjom, firmom z branży rozrywkowej, a nawet klubom piłkarskim do prowadzenia komunikacji z odbiorcami ich treści. Podmioty te mogą publikować materiały tekstowe, graficzne, wideo czy nawet ankiety. Natomiast użytkownicy obserwujący dany kanał – reagować na content za pomocą emotikon.
– Media z grupy RASP wiodą prym, jeśli chodzi o komunikację do swoich czytelników na platformie What’s App. Kanały Fakt.pl, Business Insider Polska, Przeglądu Sportowego, Newsweek Polska, Onet Rano, Forbes.pl czy Plejada.pl mają łącznie blisko 180 tysięcy obserwujących. Dzięki swojej aktywności zwiększają dotarcie do jeszcze większego grona odbiorców swoich materiałów – informuje Karolina Pietz Drapińska, dyrektor marketingu i PR w Komputronik S.A.
Zobacz również
Z analiz Mediapanel oraz Digital Poland za 2024 rok wynika, że z platformy What’sApp korzysta w naszym kraju już od około 53 do 55 proc. internautów w wieku 16-64 lata. Mediapanel szacuje, że może to być ponad 15,8 mln użytkowników.
– Jako Komputronik, czyli marka kierująca swój przekaz głównie do młodszych osób – z naciskiem na Milenialsów, Pokolenie Z i Alfa – stale śledzimy najnowsze trendy w komunikacji, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom odbiorców naszych treści. Mamy świadomość, że niewiele polskich firm i marek jest obecnych na platformie What’sApp i… to nas cechuje. Wyróżnikiem naszej marki jest otwartość na niestandardowe rozwiązania, dynamizm oraz odwaga w działaniu. Z tego względu postawiliśmy na komunikację zarówno na What’sAppie, jak i na Reddicie – komentuje Karolina Pietz-Drapińska.
Informowanie o promocjach oraz doradztwo – głównie powody uruchomienia przez Komputronik nowych kanałów komunikacji
Z What’s Appa i Reddita korzystają głównie młodzi ludzie. Reddit dominuje wśród „młodych dorosłych” – od 18 do 29 roku życia. Natomiast komunikator od Mety wybierają przede wszystkim osoby w wieku 18-34 (31 proc.) oraz 35-44 (27 proc.), czyli przede wszystkim Millenialsi i pokolenie Z, co jest zbieżne z grupą docelową Komputronika. Reddit jest społecznościową stroną internetową, niemal w całości zasilaną treściami dostarczanymi przez użytkowników, czyli tzw. Redditorów. Komputronik – zgodnie ze swoją strategią marketingową – chce się wyróżnić w komunikacji, stąd decyzja o rozpoczęciu działań pod własną marką właśnie na tej platformie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Zdjęcie główne: mat. pras.
Słuchaj podcastu NowyMarketing