– Celem projektu jest identyfikacja kreatywnych lublinian prowadzących działalność oraz tworzących unikalne, nieszablonowe rozwiązania, a następnie prezentacja ich pracy jako przykładu dobrych, rynkowych praktyk inspirujących innych. Ich aktywność jest dowodem na istnienie ogromnego potencjału tkwiącego w małym biznesie, będącym naturalną przestrzenią rozwoju dla najbardziej pomysłowych i aktywnych. Ale przede wszystkim potencjalnym źródłem idei dla wielkich i bogatych – powiedział Mariusz Sagan, Dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów Miasta Lublin.
Już po raz drugi, projekt otworzyła wystawa zdjęć w Galerii Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej im. Hieronima Łopacińskiego, która zebrała ponad 200 osób. Tegoroczną ekspozycję tworzyły 24 plansze uzupełnione o krótki, werbalny opis postaci przedsiębiorców. Wizualną oś przekazu stanowiły portrety przedstawione w kontekście miejsca pracy i ich produktów. Druga edycja została także wzbogacona o krótkie etiudy filmowe z udziałem Kreatywnych, którzy własnymi słowami przedstawili siebie oraz swoją pracę.
Zobacz również
– W ramach każdej edycji projektu identyfikujemy dwanaście osób prowadzących nieszablonową, inspirującą działalność. Każdy uczestnik bierze udział w rozbudowanej sesji zdjęciowej, której produktem wyjściowym są ujęcia portretowe, fotograficzny opis procesu twórczego oraz obraz miejsca pracy i jej ostatecznego produktu. Sesjom towarzyszą wywiady, z których następnie powstają krótkie etiudy filmowe – dodaje Michał Furmanek, pomysłodawca i koordynator projektu z Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta Lublin.
Za koncepcję i realizację materiału fotograficznego odpowiadają Maciej Rukasz i Marta Zgierska z Agencji BlowUp. Filmy wyreżyserowała i wyprodukowała Patrycja Płanik, Dyrektor Kreatywna MAAT Festival. Autorem graficznej oprawy projektu jest Paweł Batyra, niezależny lubelski grafik.
Projekt został sfinansowany z budżetu Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów Urzędu Miasta, jest elementem promocji lubelskiej przedsiębiorczości. Cały materiał zdjęciowy i filmowy jest przekazywany uczestnikom projektu i może być wykorzystywany w promocji ich działalności.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing