„Równi w Młodości”. Rusza kampania outdoorowa fundacji Po DRUGIE dotycząca bezdomności osób młodych

„Równi w Młodości”. Rusza kampania outdoorowa fundacji Po DRUGIE dotycząca bezdomności osób młodych
Oficjalne statystyki mówią o nieco ponad tysiącu młodych bezdomnych w Polsce. Jednak co roku tylko do fundacji „Po DRUGIE” zgłasza się 300 nowych osób. Większość ukrywa się w tłumie, jest anonimowa, śpi w pustostanach lub co chwilę zmienia kanapę u kolejnych znajomych. Kampania outdoorowa „Równi w Młodości”, która zlokalizowana będzie w ważnych festiwalowych miejscach w Polsce, ma spowodować, że ten istotny problem społeczny wyjdzie z cienia.
O autorze
2 min czytania 2024-08-05

W tym roku w Katowicach i Krakowie uczestnicy koncertów w ramach festiwali OFF oraz Męskie Granie mogą zostać zainspirowani do poruszenia trudnego, niezwykle ważnego, ale i bardzo marginalizowanego tematu – bezdomności młodych ludzi.

Nieopodal miejsc festiwalowych do połowy sierpnia widoczne będą citylighty, które przybliżą akcję „Równi w Młodości”, przygotowaną wspólnie przez ZnajdźReklamę.pl oraz fundację „Po DRUGIE”.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Akcja „Równi w Młodości” to nasza odpowiedź na istotny problem społeczny, który zbyt długo pozostawał w cieniu. Wierzymy, że każdy młody człowiek zasługuje na równy start w dorosłość, niezależnie od okoliczności, w jakich się znalazł. Bezdomność wśród młodych osób to problem bardzo złożony. Kampania, którą zorganizowaliśmy wspólnie z fundacją „Po DRUGIE”, ukazuje młodość osób bezdomnych z perspektywy, która jest rzadko poruszana w mediach i dyskusjach społecznych. Naszym celem jest zwrócenie uwagi na fakt, że bezdomność wśród młodych ludzi to nie tylko brak dachu nad głową, ale także codzienna walka o zachowanie normalności i godności – opisuje Daria Niezabitowska ze ZnajdźReklamę.pl, która jednocześnie jest pomysłodawczynią akcji.

W ramach kampanii stworzono serię czterech projektów odnoszących się do aktualnej sytuacji młodych osób bezdomnych. W każdym z nich centralnym elementem jest sylwetka młodej osoby, która unosi ręce na tle tłumu podczas koncertu. Zdjęcie ma symbolizować beztroskę, radość i energię młodości, ale jednocześnie odnosi się do anonimowości i ukrycia problemu bezdomności w tłumie. Przekaz ma pokazać odbiorcom, że bezdomność nie wygląda tak, jak mogą ją sobie wyobrażać.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Główny slogan kampanii, czyli „Młodzi w tłumie, bezdomni w ukryciu”, podkreśla, że młodzi ludzie dotknięci bezdomnością są obecni w społeczeństwie i starają się żyć tak jak ich rówieśnicy. Chcemy, aby odbiorcy zrozumieli, że bezdomność nie zawsze jest widoczna na pierwszy rzut oka. Przekazujemy tym, że wielu młodych ludzi ukrywa swoją sytuację, starając się wyglądać i zachowywać jak reszta społeczeństwa – opisuje Niezabitowska.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przedstawicielka ZnajdźReklamę.pl zaznacza, że umieszczając billboardy w miejscach, gdzie bawi się tłum młodych ludzi, chciano podkreślić kontrast i tym samym wzbudzić refleksję wśród uczestników festiwali. Problem bezdomności młodzieży w Polsce nie jest dokładnie zbadany. Z oficjalnych danych, zbieranych w ramach liczenia bezdomnych prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wynika, że na początku 2024 roku osób w wieku 18-25 znajdujących się w sytuacji bezdomności było 1022. Z analiz fundacji i jej doświadczeń wynika, że to zdecydowanie zaniżona liczba. Tylko do niej zgłasza się co roku kolejnych 300 nowych osób.

Zdjęcia: mat. pras.