9 września br., podczas Gali Konkursu KTR w Teatrze Nowym w Warszawie, wręczono nagrody za kreatywność. Ponad 100 osobowe jury oceniało w tym roku 1234 zgłoszenia spośród wszystkich prac nagrodzonych złotem wybrano najlepsze prace w każdej kategorii: Craft, Design, Communication, Technology, Entertainment, Charity oraz For Culture.
Nagrody otrzymali:
Zobacz również
- Communication of the Year otrzymała platforma „Room For Everyone” stworzona przez McCANN Poland dla Mastercard.
- Entertainment of the Year otrzymała kampania „Influenserzy (BA!)ROKU” stworzona przez Altavia Kamikaze + K2 dla Netflix.
- Design of the Year otrzymał „Vincent musi umrzeć” plakat” zaprojektowany dla Velvet Spoon przez Patryka Hardzieja.
- Technology of the Year przyznano kampanii „PRYMUS” stworzonej przez 180heartbeats + JUNG v. MATT dla Zwolnieni z Teorii.
- Charity of the Year przyznano kampanii „Cicho już byłyśmy” stworzonej przez Marcina Pucyka dla fundacji Wschód.
- Craft of the Year przyznano „Perception Box Stories Untangled ep. 02” stworzony przez Kijek/Adamski dla Freethink & Unlikely Collaboratores.
- Culture of the Year otrzymało Studio Otwarte za projekt „Teatr Ludowy” stworzony dla Teatru.
– Kreatywność jest źródłem energii. Widać ją w tegorocznym poziomie prac, zaangażowaniu jurorów i ich werdyktach. Termin zgłoszeń był o dwa miesiące krótszy a padła rekordowa ilość zgłoszeń – 1234. Wzrost liczby zgłoszonych prac idzie też w parze ze wzrostem jakości. Świadczą o tym tegoroczne „Best of”, które albo już zdobyły najwyższe nagrody na międzynarodowych festiwalach, albo pewnie niedługo zdobędą. Widać także coraz większe zaangażowanie klientów. Jesteśmy jedną drużyną, która wspólnie tworzy, ocenia i uczy się. KTR jest nie tylko świętem agencji, ale całej naszej branżowej rodziny, od strategii, przez kreację, design, ilustrację, entertainment, technologię i produkcję aż po marketing. W tym roku debiutuje też nowa kategoria – For Good. Doceniana w niej jest kreatywność w tworzeniu rozwiązań generujących dobro i ich skuteczność – mówi Maciej Twardowski (Ogilvy), przewodniczący zarządu KTR.
Agencja roku
Agencją Roku zostało DDB Warszawa, natomiast nagrodę Studia Projektowego Roku otrzymał Patryk Hardziej. Reklamodawcą roku ogłoszono Netflix, a Papaya Films otrzymała tytuł Domu Produkcyjnego Roku, natomiast Vein Postproduction – Studia Posprodukcyjnego Roku.
Ranking agencji w konkursie KTR 2024:
AGENCJA KOMUNIKACYJNA ROKU | ||
MIEJSCE | FIRMA | PUNKTY |
1 | DDB Warszawa | 110 |
2 | 180heartbeats + JUNG V. MATT | 105,5 |
3 | Havas Creative Network | 83,5 |
4 | Publicis Worldwide Polska | 68,5 |
5 | Altavia Kamikaze + K2 | 50 |
5 | GONG | 50 |
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]STUDIO PROJEKTOWE ROKU MIEJSCE FIRMA PUNKTY 1 Patryk Hardziej 45 2 Studio Otwarte 35 3 Podpunkt 25
Słuchaj podcastu NowyMarketing
DOM PRODUKCYJNY ROKU | ||
MIEJSCE | FIRMA | PUNKTY |
1 | Papaya Films | 121,5 |
2 | DOBRO | 25 |
3 | F25 | 23 |
STUDIO POSTPRODUKCYJNE ROKU | ||
MIEJSCE | FIRMA | PUNKTY |
1 | VEIN Postproduction | 26 |
2 | Platige Image | 25,5 |
3 | MassiveMusic | 16 |
REKLAMODAWCA ROKU Miejsce Firma Punkty 1. Netflix 107 2. Bank BNP Paribas 68,5 3. YES 49.5 4. Mastercard 48 5. McDonald’s 46
HALL OF FAME
W tym roku po raz kolejny Zarząd KTR przyznał nagrodę HALL OF FAME za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Tomasz Bagiński, Piotr Sikora, Jarosław Sawko z Platige Image oraz Maciej Marasek z 2012 Agency.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko