Na warszawskim Powiślu drugi sezon rozpoczęła Stacja Mercedes

Stacja Mercedes to jeden z elementów strategii marketingowej – „Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience”. Mercedes ma ambitny plan – do 2020 roku marka chce wieść prym w segmencie premium samochodów osobowych na świecie i konsekwentnie dąży do realizacji założonego celu.
O autorze
4 min czytania 2014-07-17

Rozpoczął się drugi sezon w letnim pawilonie Mercedesa, tym razem z jeszcze bardziej różnorodną ofertą programową.

Stacja Mercedes elementem długoterminowej strategii marki

Zainaugurowana w zeszłym roku strategia sprzedażowo – marketingowa „Mercedes-Benz 2020 – Best Customer Experience” wchodzi w kolejną fazę. Motorem wzrostu do 2020 roku mają być nie tylko nowe modele w nowych segmentach, ale także dostosowanie organizacji sprzedaży i działań marketingowych do zmieniających się potrzeb klientów. „Best Customer Experience” obejmuje zróżnicowane propozycje z zakresu marketingu, sprzedaży i obsługi w celu zapewnienia klientom spójnego odbioru marki premium przy każdym kontakcie. Na początku marca br. Mercedes-Benz zapowiedział stworzenie nowej marki – ”Mercedes me” łączącej wszystkie istniejące i przyszłe oferty usług. Dla Klienta będą one łatwo dostępne za pośrednictwem platformy cyfrowej, która ruszy w sieci latem br. ”Mercedes me” stawia klientów Mercedes-Benz w samym centrum uwagi. Naczelna zasada nowej marki brzmi:

„To, co najlepsze dla mnie” – niezależnie od tego, czy użytkownik jeździ Mercedesem, autem innego producenta, czy też w ogóle nie dysponuje samochodem. Nowa marka oferuje kompleksową gamę inteligentnych, długofalowych usług w pięciu obszarach. Są to mobilność, łączność (connectivity), serwis, finansowanie i inspiracja.

Fizyczną formą realizacji nowej strategii kontaktu z produktami i usługami marki Mercedes-Benz są innowacyjne, zlokalizowane w miastach punkty/salony działające pod marką ”Mercedes me store”. Aktywności te prowadzone są z myślą o tworzeniu niestandardowych ofert, ukierunkowanych na ludzi i ich indywidualny styl życia. W Warszawie taką funkcję pełni zainaugurowany w zeszłym roku projekt Stacja Mercedes, który mieści się na Powiślu i świetnie koresponduje z miejskim stylem życia wymagających konsumentów. Ich potrzeby się zmieniły, Mercedes odpowiada na nie wychodząc z klasycznych salonów, spotykając się z klientami w ich naturalnym środowisku i rozpoczynając drugi sezon w Stacji z jeszcze bardziej zróżnicowaną ofertą wydarzeń. A wszystko po to, by nie tylko utrzymać obecnych klientów, ale także by poszerzyć grupę docelową marki.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Zmiany Klientów – reakcje Mercedesa

Nowy konsument poszukuje szerszej wiedzy o produkcie, dzieli się nią, świadomie podejmuje decyzje zakupowe, jest aktywny, samodzielny i ciekawy, a także lubi być współtwórcą i współuczestnikiem wydarzeń. Aby sprostać oczekiwaniom takiego konsumenta, należy sięgnąć po innowacyjne narzędzia marketingowe. Letni pawilon nie tylko odzwierciedla cechy samochodów Mercedes- Benz, takie jak elegancja, nowoczesny design i miejski lifestyle, ale jest przede wszystkim zaproszeniem do aktywnego uczestniczenia w świecie marki, jak również stwarza przestrzeń, w której konsument może wypowiadać się, dyskutować, prowadzić dialog.

Innowacyjny projekt Mercedesa nie tylko przynosi rezultaty marketingowe, ale także zachwyca – zarówno konsumentów, jak również jury licznych konkursów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Uruchamiając Stację Mercedes, naszym celem było wyjście do ludzi, zanim ludzie przyjdą do naszych salonów. – O motywach projektu opowiada Niels Kowollik, Prezes Zarządu Mercedes-Benz Polska. – Udało nam się coś więcej, weszliśmy w tkankę miasta, stając się jej częścią, a nasze starania docenili nie tylko mieszkańcy Warszawy, ale również organizatorzy konkursów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zainagurowany w zeszłym roku projekt był nominowany w plebiscycie European Excellence Award, w „Rankingu letnich miejscówek” 2013 portalu example.pl oraz w konkursie „Fajne miejsce”. Ponadto zdobył nagrodę w konkursie Mediarun w kategorii „Thinking Out of the Box” oraz w kategorii najlepszy projekt komunikacji marketingowej magazynu Brief.

Stacja Mercedes zajęła także 3 miejsce w plebiscycie „Najlepsze imprezowe i chilloutowe miejsce lata” 2013 portalu warszawa.naszemiasto.pl, a ostatnio została wyróżniona statuetką Golden Arrow 2014.

– Kto powiedział, że marka motoryzacyjna musi sprzedawać samochody? A czemu nie kawę, tiramisu, czy Prosseco? Z takiego założenia wyszedł Mercedes, który stworzył miejsce wyjątkowe na mapie Warszawy. Miejsce, do którego się chętnie wraca, które ma klimat, dba o kulturę i w sposób subtelny, nienachalny oczywiście promuje swoje produkty. Ale wszystko to jest tak podane, że nie mamy absolutnie do Mercedesa żalu za to, że w środku kawiarni stoi najnowsza klasa A. – tak nagrodę Osobowość Marketingu Roku w kategorii Thinking outside the box uzasadniała Karolina Janicka, general manager Clear Channel, wręczając nagrodę dla zespołu Mercedes-Benz Polska.

Imponujące wyniki i zapowiedź jeszcze większego sukcesu

Od lipca do października zeszłego roku w Stacji odbyło się ponad 80 wydarzeń specjalnych.

W ciągu 78 dni działalności Stacji odwiedziło ją 20 tysięcy osób. Na Facebooku w bardzo krótkim czasie polubiło Stację ponad 6 tysięcy fanów. Odbyło się ponad 600 jazd testowych, z czego część zakończyła się podpisaniem umowy.

W tym sezonie Stacja Mercedes czeka na gości na warszawskim Powiślu od 14 czerwca do 7 września i organizatorzy zapowiadają, że dzięki poszerzonej ofercie wydarzeń w Stacji spodziewają się osiągnąć jeszcze bardziej spektakularne rezultaty.

Oprócz szerokiej oferty artystycznej, kulturalnej, rozrywkowej i sportowej, przez cały czas działania Stacji Mercedes można umówić się na jazdy testowe za pośrednictwem mobilnych sprzedawców obecnych w pawilonie. Do dyspozycji gości są m. in. Klasy A, CLA i GLA. Działania sprzedażowe prowadzone w Stacji, realizowane z salonem firmowym Mercedes-Benz Warszawa, to nie tylko jazdy testowe, ale także codzienne wsparcie pracowników salonu, możliwość dokonania natychmiastowej konfiguracji samochodu, dopasowanej do indywidualnych potrzeb klienta oraz pomoc przy sfinalizowaniu zakupu. Mobilni sprzedawcy obecni na terenie Stacji służą pomocą i udzielają fachowych porad, ale to goście letniego pawilonu Mercedesa decydują, czy chcą w danej chwili porozmawiać o samochodach – powiedziała dr Małgorzata Dwornik, Prezes Zarządu Mercedes-Benz Warszawa.

Bogaty repertuar wydarzeń odbywających się w kawiarni i restauracji, a przede wszystkim w wyjątkowym centrum kultury i rozrywki, serwowany w eleganckim i gustownie zaprojektowanym pawilonie sprawia, że – jak powiedziała Janicka – Mercedes w parku nam nie przeszkadza, a Mercedes spotyka się ze swoimi klientami w ich naturalnym środowisku, przy czym prowadzi z nimi dialog i inspiruje oraz w innowacyjny sposób wychodzi naprzeciw ich potrzebom. Stacja Mercedes to przede wszystkim miejsce służące wymianie inspirujących doświadczeń. To także wyjątkowe miejsce spotkań, których inicjatorem jest Mercedes-Benz Polska.