Zawodnicy sponsorowani przez Nike zdobyli łącznie 76 goli, w tym najważniejszy, strzelony przez niemieckiego napastnika Mari Goetze. W puli tej znajduje się także bramka, która zapewniła innemu niemieckiemu snajperowi Miroslavowi Klose tytuł Króla Strzelców Wszechczasów, detronizując tym samym brazylijskiego Ronaldo.
Poza murawą, kampania Nike #RiskEverything zdominowała sieć, wywołując olbrzymie zainteresowanie i zaangażowanie użytkowników w mediach społecznościowych. Trzy klipy kampanii: „Risk Everything”, „Winner Stays” i „Last Game” osiągnęły łącznie liczbę 397 mln wyświetleń. Aż 23 mln osób polubiło, retweetowało lub komentowało spoty, dzięki czemu video „Last Game” stało się jednym z najczęściej udostępnianych w historii Facebook’a.
Zobacz również
Jeśli te liczby to za mało, warto przyjrzeć się kolejnym odsłonom kampanii. Dzięki specjalnej aktywacji, internauci mieli możliwość zadania pytania swoim idolom poprzez Twitter oraz Facebook – wystarczyło, że wpis poprzedzili hashtagiem: #AskZlatan, #AskCristiano lub #AskNeymar. Tego samego dnia animowane postacie gwiazd futbolu udzielały odpowiedzi za pośrednictwem kanału Nike Football na Youtube. Tylko filmy ze znacznikiem #AskZlatan uzyskały 20,6 mln wyświetleń.
W czasie trwania turnieju Nike Football zdobyło łącznie 6,2 mln nowych fanów w różnych platformach społecznościowych, około 1,5 mln na każdy tydzień trwania turnieju w Brazylii. W rezultacie daje to łączną liczbę 78,8 mln fanów we wszystkich kanałach społecznościowych Nike Football.
Kolejnym krokiem w integracji społeczności futbolowej Nike jest wprowadzenie aplikacji mobilnej Nike Football App. Rozwiązanie to pozwala graczom umawiać się na mecze, komunikować ze kolegami z drużyny, a także daje natychmiastowy dostęp do ekskluzywnych produktów Nike.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing