GRUPA IQS przejmuje od Gemius Interaktywny Instytut Badań Rynkowych

Grupa IQS Sp. z o.o. zakupiła od Gemius S.A. 100% udziałów w spółce Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) – lidera badań internetowych w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2014-07-17

„W otoczeniu konsolidacji podmiotów zagranicznych połączenie tych agencji to ważny i strategiczny ruch na polskim rynku badań” – komentuje Alina Lempa, Prezes Zarządu spółki Grupa IQS.

Interaktywny Instytut Badań Rynkowych jest wiodącym dostawcą badań on-line w Polsce. Posiada jeden z największych internetowych paneli badawczych oraz wykorzystuje unikalną technologię RTS do zbierania danych przez Internet.

Wieloletnie doświadczenie Grupy IQS w kluczowych dla rynku badaniach marketingowych w połączeniu z kompetencjami Instytutu w obszarze on-line, pozwoli nie tylko na wzmocnienie naszej pozycji badawczej, ale także da nam wyraźną przewagę na dynamicznie rozwijającym się rynku badań internetowych na urządzeniach stacjonarnych i mobilnych – podsumowuje Alina Lempa

Po transakcji Grupa IQS staje się liderem wśród polskich podmiotów badawczych wg. liczby przebadanych osób (ok. 513 tys.- ranking PTBRiO 2013r). Znajdzie się również w czołówce polskiego rynku badań on-line. IIBR od ponad trzech lat zajmuje bowiem I miejsce w rankingu firm badawczych pod kątem liczby badanych osób metodą wywiadów przez Internet (CAWI).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z usług Instytutu korzystali do tej pory m.in. Frito Lay Poland, Unilever, Grupa Allegro, NC+, Grupa RMF, Avon Cosmetics, Kompania Piwowarska. Instytut łączy w szerokim zakresie dane z badań deklaratywnych z informacjami uzyskiwanymi dzięki pomiarom faktycznych zachowań w Internecie (pomiar pasywny). Specjalizuje się przede wszystkim w badaniach komunikacji reklamowej.

Funkcję Prezesa Zarządu IIBR obejmie Alina Lempa. Członkami Zarządu zostaną Matt Wójcik z Grupy IQS oraz Jan Kunkowski z IIBR.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Struktury obu spółek, zarówno badawcze, jak i analityczno – realizacyjne będą się wspierać w kompleksowej obsłudze swoich klientów, aby dostarczyć jeszcze większą wartość i użyteczność rekomendacji biznesowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Po transakcji powiększa się grupa klientów i segmentów obsługiwanych przez Grupę IQS. Spółka stanie się dominującą polską agencją badawczą w sektorze FMCG, przemysłu samochodowego, agencji reklamowych i domów mediowych, portali internetowych oraz mediów elektronicznych.

„Wierzę, że ta transakcja zaktywizuje trend na rynku badań w zakresie konsolidacji polskich agencji badawczych, stwarzając bardziej wyrównane szanse w zaostrzającej się konkurencji z kapitałem zagranicznym” – podsumowuje Alina Lempa.