Uwaga konkurs!

Uwaga konkurs!

Chcesz wygrać bilet na „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu”? Sprawdź agendę, zapisz się do newslettera NM i weź udział w konkursie.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Pierwszy miesiąc stacji telewizyjnej wPolsce24 vs. TV Republika [BADANIE]

Pierwszy miesiąc stacji telewizyjnej wPolsce24 vs. TV Republika [BADANIE]
Według danych adMonit IMM od 1 do 30 września br. 181 marek prowadziło swoje kampanie reklamowe na antenie debiutującej stacji wPolsce24. Łącznie ukazało się ponad 21,7 tys. emisji, a kwota przychodów wyniosła ponad 9,6 mln zł.
O autorze
1 min czytania 2024-10-16

Dla porównania Telewizja Republika wyemitowała w tym samym okresie blisko 2 tys. spotów, a kwota przychodu netto, według jej oficjalnych cenników, wyniosła 16 mln zł. Średnia cena jednostkowa za jedną emisję reklamy w telewizji wPolsce24 wyniosła 442 zł, natomiast w Republice było to ponad 8 tys. zł.

2 września 2024 roku, w ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej zadebiutowała prawicowa stacja wPolsce24. Instytut Monitorowania Mediów sprawdził, jak wyglądał jej miesiąc otwarcia w porównaniu do TV Republika. Ta druga rozpoczęła nadawanie satelitarne 6 maja 2013, a od 12 lipca br. dołączyła do stacji naziemnych i jest dostępna w tym samym MUX 8, w którym jest także kanał wPolsce24.

Według danych adMonit w pierwszym miesiącu działalności telewizja wPolsce24 wyemitowała 21 784 spoty reklamowe, w których reklamowało się 181 marek. Największymi reklamodawcami stacji byli Leroy MerlinPlus oraz Kaufland. Według oficjalnych cenników nowa prawicowa telewizja we wrześniu uzyskała przychód netto 9 620 800 zł. Średnia cena emisji jednego spotu w tym okresie to 442 zł.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Analizując wyniki stacji TV Republika, zebrane w aplikacji adMonit, widać, że prawicowa telewizja nadal boryka się z małą liczbą reklamodawców, co jest pokłosiem sytuacji kryzysowej z początku roku. Wówczas po skandalicznych wypowiedziach o emigrantach wygłoszonych przez Jana Pietrzaka, Marka Króla i Marka Jakubiaka z Kukiz’15 (który porównał emigrantów do „niepotrzebnych odpadów”), reklamy ze stacji wycofało kilkudziesięciu dużych reklamodawców. Wśród nich były marki takie jak IKEA, mBank, Millenium, czy Alior Bank.

We wrześniu br. w Telewizji Republika ukazało się tylko 1987 spotów reklamowych, w których reklamowało się 57 marek. Największymi reklamodawcami w tym okresie byli Lidl, Plus oraz Nurofen (producent RECKITT BECKINSER), którzy łącznie wydali na reklamy w tej stacji 7 386 900 zł, co stanowiło aż 46% wszystkich przychodów netto TV Republiki. Średnia cena emisji jednego spotu wyniosła 8079 zł netto. Istotne jest, że wartość cennikowa nie uwzględnia rabatów, które w pakietach oraz długich współpracach mogą dochodzić do kilkudziesięciu procent.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Tabele: mat. pras.
Zdjęcie główne: Facebook