Poznań Game Arena 2024 – podsumowanie 18. edycji

Poznań Game Arena 2024 – podsumowanie 18. edycji
Za nami osiemnasta edycja Poznań Game Arena, podczas której przez trzy dni Międzynarodowe Targi Poznańskie stały się prawdziwym centrum gamingu – zarówno polskiego, jak i europejskiego. Wydarzenie zgromadziło czołowe marki, premierowe tytuły, emocjonujące turnieje esportowe oraz liczne, atrakcyjne konkursy, przyciągając aż 61 069 odwiedzających.
O autorze
3 min czytania 2024-10-29

W tym roku, na liście ponad stu wystawców Poznań Game Arena znalazły się takie firmy, jak Bethesda, Ubisoft, 11 bit studios, CD PROJEKT RED, Bandai Namco, Wargaming, Nintendo, PLAION.

Jednak PGA przyciąga nie tylko gamingowych gigantów – w tym roku sponsorem głównym wydarzenia została firma Mastercard, a rolę Partnera objął Doritos. Obie marki przygotowały dla uczestników specjalne strefy pełne atrakcji, gwarantujące niezapomniane przeżycia i zabawę na wiele godzin.

W oczekiwaniu na premiery

Poznań Game Arena od lat jest okazją do zapoznawania się z najnowszymi premierami i zapowiedziami gier, które mają trafić do graczy w najbliższych miesiącach. W tym roku na odwiedzających z Polski i zagranicy czekały liczne tytuły dostępne do pierwszych testów, m.in. Frostpunk 2 oraz The Alters od 11 bit studios, Kingdom Come Deliverance II od PLAION, Just Dance 2024 i Star Wars Outlaws od Ubisoft, a także długo wyczekiwany Gothic Remake od THQ Nordic.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wystawcy nie tylko umożliwiali uczestnikom wypróbowanie premierowych gier, lecz także dzielili się opowieściami o procesie ich tworzenia, przybliżając kulisy produkcji na scenie. Dzięki temu zwiedzający mogli w pełni zanurzyć się w wykreowane przez twórców światy i doświadczyć emocji, jakie oferują ich najnowsze tytuły.

Esportowe emocje

Jedną z tegorocznych premier był turniej PGA Monster CUP – pierwsza odsłona zawodów w Counter-Strike 2, gdzie w rywalizacji drużynowej zmierzyli się najlepsi gracze z całej Polski. Rozgrywki wspierała marka Monster Energy, a pula nagród sięgnęła 20 000 złotych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Na Scenie Głównej Monte Snack odbyły się też Mistrzostwa Polski w Teamfight Tactics, organizowane i sponsorowane przez Monte Snack. Dla fanów bijatyk wielkim wydarzeniem były też polskie eliminacje do Europejskiego Pucharu TEKKEN.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się również zmagania w Deluxe Ski Jump 2.1 oraz finały sezonu TEB Szkolnej Ligi E-sportowej, które odbyły się w trzech dyscyplinach: League of Legends, Counter-Strike i Valorant.

Twórcy Indie

Na Poznań Game Arena nie mogło zabraknąć twórców niezależnych, którzy ponownie zachwycili odwiedzających swoją pomysłowością i świeżymi pomysłami. Przygotowane przez nich gry zapewniły mnóstwo radości, a różnorodność gatunków obecnych w strefie indie sprawiła, że każdy miłośnik gier mógł znaleźć coś wyjątkowego dla siebie.

Jak co roku, z szerokiej gamy produkcji wyłoniono te najbardziej interesujące, przyznając prestiżowe statuetki w ramach plebiscytu PGA Awards. Jury wyróżniło następujące stoiska:

  • Best Indie Game: Vector Wave od Silent Pixel,
  • Best International Indie Game: Dice Gambit od Spelkollektivet Sweden AB (Szwecja),
  • Best Indie Booth: Fixer Group.

Stałym elementem Poznań Game Arena jest PGA Genesis Cosplay Show. Uczestnicy przebrani za postaci z szeroko rozumianej popkultury są nieodłączną częścią pejzażu PGA. Pokaz kreatywności, interpretacji i niezwykłych zdolności odbył się na Scenie Głównej Monte Snack. Na podstawie ocen strojów, prezentacji scenicznej i aranżacji występu jurorzy wyłonili trzy najważniejsze nagrody oraz trzy wyróżnienia.

Nagrody Główne:

  • Grand Prix: Helper – Astarion (Baldur’s Gate 3),
  • Strój: domicostume – Harpia (Wiedźmin 3: Dziki Gon),
  • Show: Lynx Den – Mizu (Blue Eye Samurai).

Wyróżnienia:

  • Ignis Art – Aela (The Elder Scrolls V – Skyrim)
  • Ayo – Alfira (Baldur’s Gate 3),
  • Bloodexcosplay – Blaidd (Elden Ring).

Nagrody za najlepsze stoiska na Poznań Game Arena

Nagroda Acanthus Aureus, ustanowiona przez Grupę MTP w 2003 roku, jest wyjątkowym wyróżnieniem przyznawanym wystawcom, których stoiska wyróżniają się niebanalnym pomysłem, starannością wykonania i oryginalnością. Statuetki wręczono podczas uroczystego otwarcia targów, honorując tym samym najciekawsze ekspozycje.

Wyróżnienia otrzymali:

  • Farming Symulator,
  • Namco Bandai,
  • Ubisoft,
  • PLAION Polska i THQ NORDIC,
  • LEGO,
  • CD Projekt Red,
  • 11 bit studios,
  • Dark Project,
  • Hator Gaming,
  • ASBIS Polska,
  • RTV EURO AGD.

Nagrody dla najlepszych gier w Europie Środkowo-Wschodniej

Poznań Game Arena oraz towarzysząca jej konferencja Game Industry Conference (GIC) stanowią wydarzenia, które z dumą promują twórców gier z Europy Środkowo-Wschodniej. W tym samym duchu odbywa się również plebiscyt CEEGA, którego finałowa gala po raz kolejny uświetniła weekend wspólny dla Poznań Game Arena i Game Industry Conference.

Nagroda dla najlepszej gry trafiła do The Talos Principle 2 od Croteam.

W pozostałych kategoriach zwyciężyli:

  • Audio: Ghostrunner 2 od One More Level,
  • Visual Art: Let Bions Be Bygones od Bohemian Pulp,
  • Narrative: Let Bions Be Bygones od Bohemian Pulp,
  • Technology: Ghostrunner 2 od One More Level,
  • Hidden Gem: Death Must Die od Realm Archive,
  • Design: The Talos Principle 2 od Croteam,
  • Best Mobile Game: Raccoon mania od Sun Storm Studio.

Zdjęcia: mat. pras.