W sierpniowym badaniu trackingowym wraz z ResearchNow postanowiliśmy zastanowić się nad popularnością złocistego trunku wśród Internautów. Wzięliśmy pod lupę zarówno osoby, które są zadeklarowanymi piwoszami (lubią ten rodzaj napoju) oraz tych, którzy nie przechodzą obojętnie w pobliżu „piwnych” displayowych reklam (klikają na nie). Sprawdziliśmy również, jak popularny jest temat piw regionalnych w social media za pomocą skanu Internetu.
Staraliśmy się odpowiedzieć między innymi na pytania:
Zobacz również
- Kim jest potencjalny smakosz piwa w Internecie?
- Jakie są jego postawy wobec reklam?
- Gdzie browary reklamują się najefektywniej?
- Gdzie reklamy piwa powinny się pojawiać, by być bardziej widoczne i mieć większą konwersję?
Oto garść najciekawszych wniosków z badania:
- Osoby lubiące piwo mieszkają w całej Polsce. Różnice między wsią (70%) a dużymi miastami (73-77%) są niewielkie.
- Piją przede wszystkim mężczyźni (84%) i jest ich zdecydowanie więcej niż kobiet (71%).
- Dla Piwoszy nie jest istotna ani ekologia, ani zdrowie czy też wygoda.
- Najczęściej kupują w Biedronce, ale różnica na tle kupujących inne produkty jest widoczna dopiero przy takich sklepach jak: Żabka, Społem czy Polo Market.
- Piwo pijamy na równi z winem (52%) podczas spotkań towarzyskich.
- Piwosze chętniej niż przeciętna osoba jadają w restauracjach.
- Coraz rzadziej w Internecie mówi się o kategorii piw regionalnych.
- Aktywność na piwnych blogach w kontekście piwa regionalnego praktycznie zanikła w porównaniu z rokiem ubiegłym.
- Osoby aktywne w Internecie, klikające na piwne reklamy display, korzystają najczęściej z YouTube i Facebooka, a zdecydowanie częściej od pozostałych Internautów z Twittera (60%) i Instagrama (52%)
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To tylko wybrane wnioski z aktualnego badania AdvertTrack – dane do sierpniowego raportu zostały dostarczone przez: ResearchNow; LeadR na podstawie danych z raportu „Polska Kulinarnie 2014” oraz dzięki monitoringowi wypowiedzi internautów we współpracy z SentiOne.
Aby pobrać pełną wersję sierpniowego raportu AdvertTrack o Piwoszach, wejdź na stronę.
AdvertTrack to badanie trackingowe powtarzane co miesiąc na reprezentatywnej próbie n=400 internautów. Ciągłość w zadawaniu tych samych pytań umożliwia analizę długotrwałych trendów i łączenia danych o postawach wobec reklam z innymi tematami – ważnymi z punktu widzenia szeroko rozumianego marketingu, gorących tematów i związków z reklamami w innych mediach.