PMR Market Experts: Polacy robią zakupy w Decathlonie, a najbardziej znaną marką jest Adidas [RAPORT]

PMR Market Experts: Polacy robią zakupy w Decathlonie, a najbardziej znaną marką jest Adidas [RAPORT]
PMR Market Experts opublikował raport „Handel detaliczny artykułami sportowymi w Polsce. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2024-2029”, z którego wynika, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy aż 80% Polaków dokonało zakupów artykułów sportowych.
O autorze
1 min czytania 2024-11-27

Zgodnie z raportem „Handel detaliczny artykułami sportowymi w Polsce. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2024-2029” 80% Polaków (bez względu na płeć) w ciągu ostatniego roku kupiło artykuły sportowe. Najwięcej, bo aż 49% respondentów, zadeklarowało zakup butów sportowych, ale tych z przeznaczeniem do codziennego użytkowania. 40% badanych wskazało odzież sportową „codzienną”, a 37% taką do uprawiania aktywności fizycznej. 

– Obserwujemy, że analizowany rynek, po wyraźnym spowolnieniu w 2023 roku spowodowanym wzrostem inflacji oraz ograniczeniem budżetów i wydatków przez Polaków, wzrośnie w 2024 roku w ujęciu nominalnym. Jednak ze względu na obniżające się tempo wzrostu cen, w ujęciu realnym ta dynamika będzie nieco niższa. Prognozujemy, że średnioroczna skumulowana stopa wzrostu CAGR na lata 2024-2029 wyniesie nominalnie 6,7%. Wpłyną na to m.in. korzystna sytuacja makroekonomiczna oraz dobra sytuacja gospodarstw domowych, wynikająca z niskiej stopy bezrobocia oraz wysokich wynagrodzeń i dochodów do dyspozycji – mówi Justyna Zagórska, Senior Analyst w PMR Market Experts.

Polacy najczęściej robią zakupy w Decathlonie

Zbadaliśmy również, który market sportowy spośród dostępnych w naszym kraju „sieciówek” ma największy udział w rynku. Wynik nie był zaskoczeniem. Największy kawałek tego sportowego tortu – podobnie jak w poprzednich latach – zgarnął Decathlon. Firma w 2023 roku zwiększyła swój udział w rynku pod względem wartości sprzedaży do ponad 15% – dodaje Justyna Zagórska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Adidas, Nike i Puma w czołówce marek sportowych w Polsce 

W rankingu najbardziej rozpoznawalnych* sportowych marek – tak jak w poprzednim roku – wygrał Adidas. Tę firmę wskazało 94% badanych (wzrost o 4 p.p. względem 2023 roku). Na kolejnych miejscach znalazły się Nike oraz Puma (na obie marki wskazało 90% badanych). Pierwszą piątkę zamykają Reebok oraz 4F (po 89% wskazań).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Większość marek sportowych cieszy się największą rozpoznawalnością wśród pokolenia Milenialsów. Odwrotna tendencja występuje w przypadku najstarszego pokolenia, Baby Boomers, gdzie poziom znajomości większości marek jest najniższy. Wyjątkiem są takie marki jak Adidas i Puma, które Baby Boomers rozpoznają znacznie częściej niż inne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

*Respondenci badania zostali poproszeni o wskazanie marek sportowych, które znają (znajomość wspomagana, czyli respondenci wskazywali znane sobie marki na zaproponowanej z góry liście).

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko