Organizatorem jest fundacja Social Wolves, a stronę marketingową i technologiczną projektu prowadzi agencja 180heartbeats + JUNG v. MATT.
Zwolnieni z teorii to program edukacyjny wspierający przedsiębiorczość i odpowiedzialność społeczną młodych ludzi. Przedsięwzięcie ułatwi uczniom start na rynku pracy, jego ukończenie wiąże się z otrzymaniem honorowanego na całym świecie certyfikatu profesjonalnego zarządzania projektami przyznawanego przez Project Management Institute R.E.P – MT&DC. Do tej pory o ten potwierdzający kompetencje dokument ubiegali się przede wszystkim managerowie średniego szczebla z największych firm. Teraz znalazł się w zasięgu każdego polskiego nastolatka.
Zobacz również
Zadaniem uczestników programu Zwolnieni z teorii jest przeprowadzenie projektu społecznego wg własnego pomysłu. Może to być gra terenowa po niszowych miejscach kultury, kampania przeciwko wandalizmowi, dancing dla seniorów, czy rewitalizacja zaniedbanego podwórka. Od początku do końca licealistów wspiera w tym przedsięwzięciu interaktywna platforma. Serwis zwolnienizteorii.pl krok po kroku przeprowadza zespoły przez proces zarządzania projektem: od dostarczenia inspiracji, po ocenę efektów działań. Istotny jest też element grywalizacji: uczniowskie teamy otrzymują punkty i odznaki za kolejne etapy projektu i udział w quizach. Najlepsze projekty zostaną nagrodzone Złotymi Wilkami podczas uroczystej gali wieńczącej projekt Zwolnieni z teorii.
Program edukacyjny trwa od 8 września 2014 roku do 31 marca 2015 roku. Zyskał już patronat Ministerstwa Edukacji Narodowej i Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego. Jest wspierany także przez pracodawców. Ambasadorami akcji zostali zaś młodzi ludzie sukcesu: znany kucharz Grzegorz Łapanowski, mistrzyni świata w kitesurfingu Karolina Wińkowska oraz założycielki popularnej marki odzieżowej Local Heroes – Areta Szpura i Karolina Słota.
Agencja interaktywna 180heartbeats + JUNG v. MATT odpowiada za identyfikację wizualną programu Zwolnieni z teorii, jego strategię komunikacji, przygotowanie projektów graficznych platformy internetowej (w tym gadżetów) oraz technologiczne wdrożenie serwisu. Media zaplanował MEC Global, a obsługą akcji od strony PR zajęła się agencja Charyzma.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Szukaliśmy sposobu, by dać możliwość robienia projektów społecznych każdemu młodemu człowiekowi, niezależnie od miejsca zamieszkania. Tak wpadliśmy na pomysł interaktywnego zgrywalizowanego portalu upraszczającego drogę do zrobienia projektu do przepisu na ciasto – tłumaczy Paula Bruszewska, Prezes Social Wolves.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Razem z organizatorami akcji zachęcamy licealistów: zróbcie projekt społeczny po lekcjach. Idea Zwolnionych z teorii jest spójna z naszymi przekonaniami o potrzebie rozwoju umiejętności pracy zespołowej i komunikacji. Lubimy też nieco buntowniczy charakter programu. Fundacja Social Wolves zaufała nam w kwestii kreacji i designu, dzięki czemu projekt dostarczył nam jeszcze więcej frajdy – powiedziała Magda Chętnik, Account Manager w 180heartbeats + JUNG v. MATT.