Nowa strona główna Interii – przejrzysta i bardziej informacyjna

Tydzień po zapowiedzianej zmianie wizerunku Interii, światło dzienne ujrzy jej odświeżona strona główna – na której po raz pierwszy pojawi się nowe logo. Interia stawia na uporządkowanie, czytelność i informacyjność swojej kluczowej witryny.
O autorze
3 min czytania 2014-09-09

Górna część strony została w widoczny sposób podzielona na dwie równoważne części – informacyjną oraz life’stylową. Prace nad nową stroną –  obejmujące serię badań ilościowych i jakościowych –  trwały ponad pół roku, a w ich rezultacie powstała nowoczesna i przyjazna czytelnikom witryna.

Codzienne źródło informacji

Korzystanie z portali stało się jedną z naszych codziennych aktywności. To portale najlepiej ze wszystkich mediów zaspokajają istotne potrzeby współczesnego odbiorcy: uzyskania istotnych i wiarygodnych informacji, cennych porad oraz wyrażania swojej opinii czy komunikowania się z innymi osobami. Jednocześnie strona główna portalu musi podążać za oczekiwaniami bardzo szerokiego grona użytkowników i takie też założenia przyświecały twórcom nowej strony Interii.

Zaprojektowana zgodnie z oczekiwaniami użytkowników

– Naszym zamiarem było stworzenie strony, która w pełni odpowiada na potrzeby użytkowników.
A oni oczekują przede wszystkim informacyjności, przejrzystości i czytelności strony głównej – mówi Krzysztof Fijałek, Dyrektor Wydawniczy Grupy Interia. – Postawiliśmy sobie za cel stworzenie strony, która będzie jak najbardziej przystępna, a jej budowa będzie ułatwiać użytkownikom odnalezienie interesujących ich treści na portalu. Po ocenach, które uzyskaliśmy podczas badań fokusowych, możemy wnioskować, że zadanie to zostało wykonane. Na tym jednak nie poprzestajemy i nadal będziemy ulepszać nasz główny produkt, zgodnie ze zmieniającymi się oczekiwaniami użytkowników. Podczas prac nad nową stroną opracowaliśmy kilka ciekawych mechanizmów, które będziemy testować i sukcesywnie wdrażać – dodaje Krzysztof Fijałek.

Podział na dwie części – informacyjną i life’stylową, jest zgodny z obecnym sposobem korzystania z portali przez użytkowników. Poprzez zwiększenie liczby newsów w lewej kolumnie, zyskała ona na znaczeniu. W ten sposób Interia podkreśla swój informacyjny charakter. Utrzymano dotychczasowy układ linków, które kierują do artykułów z serwisów: Fakty, Biznes, Sport. Ten schemat nadal bardziej odpowiada treściom o charakterze newsowym i, jak wynika z przeprowadzonych przez portal badań, jest on dla czytelników wciąż najbardziej przejrzystym sposobem prezentacji treści informacyjnych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Interia to portal ciekawych świata – prezentuje szerokie spektrum informacji

Zupełnie nowy wygląd zyskała natomiast prawa strona portalu, która pełni rolę magazynu prezentującego treści o bardzo szerokiej tematyce, pochodzących z wielu serwisów Interii. Taki model znakomicie odpowiada artykułom o charakterze rozrywkowym, poradnikowym i publicystycznym, do których użytkownicy najczęściej sięgają wtedy, gdy mają więcej czasu. Prawa kolumna jest też bardziej atrakcyjna pod względem wizualnym – jest czytelna i przejrzysta. Takiego charakteru  nadały witrynie minimalistyczne zabiegi graficzne oraz równomiernie rozłożone zdjęcia. W kolejnych sekcjach strony głównej znajdują się materiały tematyczne, takie jak: Motoryzacja, Nowe Technologie, Gry, Muzyka, Film, Seriale, a także Plotki.

Czytelna, przyjazna, przejrzysta

Z przeprowadzonych badań wynika, że nowa Interia spotkała się z przychylnością internautów i zyskała wiele pozytywnych opinii. Badania zrealizowane przez agencję badawczą Millward Brown przy wykorzystaniu zarówno technik Eye tracking, jak i pogłębionych wywiadów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 – Użytkownicy biorący udział w badaniu ocenili nową stronę Interii jako przejrzystą i intuicyjną. Jednocześnie dzięki niewielkim zmianom układu dotychczasowi użytkownicy Interii nie mieli trudności z odnalezieniem interesujących ich treści. Podkreślali oni, że nawigowanie po nowej stronie jest łatwiejsze i bardziej intuicyjne  – mówi pani Magdalena Fliśnik, badaczka z Millward Brown.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowe logo i nagłówek podkreślają nowe oblicze Interii

W dniu premiery nowej stronie głównej Interii po raz pierwszy użytkownicy zobaczą na niej nowe logo marki. Znak został zaprojektowany w taki sposób, aby podkreślić medialność i informacyjność Interii. Wypełniony wieloelementowym wzorem akcentuje różnorodność tematyczną strony głównej portalu. Również w ikonach nagłówka przewijają się elementy „patternowe”, które bezpośrednio nawiązują do nowej identyfikacji wizualnej firmy. – Wybierając nowe logo przede wszystkim zwracaliśmy uwagę na to, w jaki sposób będzie się ono prezentowało na stronie głównej. Nowy znak podkreśla nasze aspiracje do bycia poważnym a zarazem ciekawym medium – argumentuje Marcin Micek, Art Director Grupy Interia.  

Informacje techniczne

Nowa strona Interii została dostosowana do rozdzielczości monitorów, z których korzysta obecnie większość internautów (1280 pikseli w szerszej wersji), jak również do mniejszych ekranów oraz urządzeń mobilnych (985 pikseli w wersji mniejszej). Strona jest równocześnie bardzo lekka, a  jej załadowanie zajmuje mało czasu.

Do zwiększenia czytelności strony przyczyniło się ograniczenie liczby linków i ikon do tych, które są najczęściej wykorzystywane przez użytkowników. Natomiast nowoczesny i uproszczony nagłówek z ikonami pozwala na łatwiejsze zalogowanie się do takich usług jak poczta czy CZATeria.

Pojawiły się również nowe formaty reklamowe naturalnie wkomponowane pomiędzy bloki tematyczne.