Wraz z nadchodzącym sylwestrem sieć sklepów budowlanych OBI zachęca klientów do zrezygnowania z użycia fajerwerków. W krótkim, humorystycznym wideo opublikowanym na profilu marki w social mediach, pojawia się przypomnienie, że już po raz szósty w przedsylwestrowej ofercie OBI nie ma sztucznych ogni, a także wizerunki uroczych psiaków. Decyzja OBI jest podyktowana troską o komfort i poczucie bezpieczeństwa naszych czworonogów tego dnia.
Zobacz również
Jak wynika z licznych badań i obserwacji, sylwester to jeden z najtrudniejszych dni w roku dla zwierząt domowych, a w szczególności psów i kotów. Czworonogi te cechują się wyjątkowo czułym zmysłem słuchu, przez co każdy wybuch fajerwerków jest dla nich szczególnie trudnym przeżyciem. Niejednokrotnie, w okresie okołonoworocznym dochodzi do psich i kocich ataków paniki, panicznych ucieczek podczas spacerów, a nawet zawałów serca zwierząt. Huk towarzyszący wystrzałom sztucznych ogni ma też wyjątkowo negatywny wpływ na zwierzęta dzikożyjące.
Liczne fundacje i inne organizacje prozwierzęce od lat apelują o niestrzelanie w noc z 31 grudnia na 1 stycznia i zastąpienie fajerwerków choćby tzw. zimnymi ogniami albo inną, cichszą formą świętowania. Z roku na rok rośnie na szczęście społeczna świadomość, a wraz z nią poziom dbałości o dobre samopoczucie zwierząt w ostatnim dniu roku.
Zdjęcie główne: Facebook, Freepik
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell