Sprzedaż koktajlu Chamère z serialu Netflixa „Emily in Paris” zakazana we Francji

Sprzedaż koktajlu Chamère z serialu Netflixa „Emily in Paris” zakazana we Francji
Fani przygód netflixowego serialu „Emily in Paris” z pewnością znają koktajl pod nazwą Chamère. Mimo że napój cieszył się we Francji niemałym zainteresowaniem i znalazł się w ofercie sklepów Cafferour, to jego sprzedaż została oficjalnie zakazana. Powodem takie decyzji ma być głos przedstawicieli stowarzyszenie profilaktyczne Addictions France.
O autorze
1 min czytania 2025-01-13

O podróży do stolicy Francji marzy niejeden z nas. Liczba takich osób wzrosła jeszcze po poszerzeniu ramówki Netflixa o serial „Emily w Paryżu” z Lily Collins w roli tytułowej. Aby poczuć się jak bohaterka serialu, można oczywiście wybrać się na spacer jej śladami, ale wiele osób decydowało się też na spróbowanie koktajlu pod nazwą Chamère, który po raz pierwszy pojawił się właśnie w „Emily w Paryżu”.

Obecnie sprzedaż napoju, który dotychczas dostępny był w sieci sklepów Carrefour, została jednak oficjalnie zakazana. Bezpośrednim powodem tej zmiany, która z pewnością nie ucieszy fanów przygód Emily Cooper i połączenia wina musującego i soku z czarnej porzeczki, jest stanowisko organizacji Addictions France. Ma on związek z kwestiami zawartymi we francuskim prawie, według którego reklama produktów alkoholowych jest w tym kraju ściśle ograniczona przez ustawę Évin. Wszystko to w imię ochrony zdrowia publicznego.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W serialu prawdą jest, że cały czas piją. Ale dodatkowo za tymi produktami stoi marketing promujący alkohol i skierowany także do kobiet – w rozmowie z HuffPost podkreślił Frank Lecas, menadżer prawny Addictions France.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zdjęcia: www.chamere-emilyinparis.com, www.people.com

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS NoLo – chwilowy trend, czy trwała zmiana