Kampania jest kolejnym etapem rebrandingu, który najstarszy polski serwis wymiany walut online przeszedł w sierpniu. Jej celem jest zaprezentowanie marki po zmianach i zachęcenie nowych użytkowników do skorzystania z serwisu. Działania onlinowe rozpoczęły się 15 września.
Idea
Głównym bohaterem kampanii jest pies Kursor, którego zagrał mistrz w sztuczkach, owczarek border collie, o imieniu Damon. – Wybór tej rasy nie był przypadkowy. Psy te, uznane zostały przez psychologa Stanleya Corena za najbardziej inteligentną rasę psów – wyjaśnia Magdalena Gołębiewska, Marketing Manager serwisu Walutomat. – Ich predyspozycje wymagają, aby praca, którą wykonują, dawała im radość i pozwalała wykazać się inicjatywą. Cechy te, w połączeniu ze skojarzeniami towarzyszącymi psom, takimi jak wierność, ochrona, odwaga, przyjaźń, czujność, idealnie wpisały się w to, jak chcemy być postrzegani przez naszych użytkowników – jako wierny przyjaciel człowieka – dodaje Magdalena Gołębiewska.
Zobacz również
Działania
Kampania składa się z 5 filmów. W głównym spocie wyjaśniona zostanie idea wymiany walut online, 3 kolejne skierowane będą do poszczególnych grup odbiorców – turystów, kredytobiorców i przedsiębiorców. To przedstawiciele tych 3 grup są głównymi użytkownikami serwisu. Ostatni filmik pokazuje promocję, która towarzyszy kampanii – 70 proc. rabatu na prowizję przy realizacji pierwszej transakcji w serwisie. Wszystkie działania skupione będą wokół strony.
Kampania prowadzona będzie w internecie i obejmie intensywne działania zarówno na największych portalach zasięgowych, jak i ściśle targetowanych kanałach dotarcia. Wykorzystane zostaną m.in. video mailingi, VOD, display oraz niestandardowe formaty takie jak expand video, czyli prerolle wyświetlające się użytkownikowi w animacjach poklatkowych. Społecznościowy wymiar kampanii sprawił, że silny nacisk położony zostanie również na promocję na Facebooku i Twitterze.
Działania obejmą także współpracę z blogerami. 5sposobowna.tv, KrzysztofGonciarz.com i Gadzinowski.pl w przygotowanych przez siebie filmikach będą opowiadać, jak mądrze oszczędzać na wymianie walut, korzystając z Walutomatu.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Kolejnym elementem kampanii jest popularyzacja cyklu 11 filmów edukacyjnych pt. Kurs Wymiany. – Jako podmiot posiadający ponad połowę udziału w rynku wymiany walut online czujemy się w obowiązku edukować rynek i dążyć do jego pełnej przejrzystości w zakresie stosowanych praktyk i procedur. Z naszych badań wynika, że Polacy postrzegają onlinowe usługi finansowe jako trudne. Chcemy przełamać takie myślenie i stąd silny nacisk na działania edukacyjne, jednak podane w bardzo humorystyczny i lekki sposób – wyjaśnia Magdalena Gołębiewska. – Przyjęcie lekkiego podejścia w komunikacji wymiany walut pozwoli użytkownikom zrozumieć łatwość i przyjazność takich narzędzi jak nasz serwis.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
CSR
Kampanii towarzyszyć będą działania CSR, w ramach których operator serwisu – spółka Currency One – przekazała darowiznę Fundacji Sarigato, organizatorowi ogólnopolskiej akcji KarmimyPsiaki.pl. Dodatkowo spółka przekaże środki za każdy obejrzany film z Kursorem, który opublikowany zostanie na stronie akcji. Uruchomione zostaną także aukcje, z których dochód również wesprze akcję. Na licytację na charytatywni.allegro.pl trafią przedmioty z reklamy, m.in. niebieski samochód, którym jeździł Kursor, jego bieżnia oraz łóżko z brandowaną poduchą.
Wykonanie
Za przygotowanie kampanii odpowiadał Dział Marketingu Currency One SA, operatora serwisu we współpracy z agencją OPCOM. Spoty zrealizowane zostały przez zakładotwarty.pl.