Playbook NM!

Playbook NM!

Playbook NM!

Prowadzisz akcje z influencerami? Dołącz do gry i podziel się wskazówkami oraz przykładami ciekawych działań.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

W Ministerstwie Sprawiedliwości prace rozpoczął zespół ds. prostego języka

W Ministerstwie Sprawiedliwości prace rozpoczął zespół ds. prostego języka
W skład zespołu ds. prostego języka wchodzi 27 osób. To grupa ekspertów z różnych departamentów ministerstwa. Łączy ich wspólna misja, aby komunikować się z obywatelami w sposób przejrzysty i przyjazny.
O autorze
1 min czytania 2025-01-22

Dyrektor Generalny Ministerstwa Sprawiedliwości 16 stycznia 2025 roku wręczył zespołowi powołania. Ten symboliczny moment rozpoczyna prace zespołu.

Pierwsze spotkanie strategiczne: wyzwania i priorytety

Za zespołem już pierwsze spotkanie strategiczne. Był to czas intensywnej pracy, podczas której członkowie zespołu zidentyfikowali kluczowe wyzwania i opracowali dwutorowy plan działań. Jego głównym założeniem jest równoczesne wprowadzanie zmian w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.

Zespół doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że aby zapewnić trwałe zmiany w komunikacji z obywatelami, najpierw trzeba uporządkować język wewnątrz organizacji. Dlatego jednym z priorytetów zespołu będzie uproszczenie wewnętrznych dokumentów i standardów, które wpływają na codzienną pracę urzędników. Równolegle zespół będzie pracować nad bardziej przejrzystymi dokumentami, które skierowane są do obywateli.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Plan działań na najbliższe miesiące to:

  • przygotowanie szkoleń i materiałów edukacyjnych dla pracowników ministerstwa,
  • zaprojektowanie pilotażowych uproszczonych dokumentów,
  • monitoring efektów zmian i ich wpływu na odbiór społeczny.

Zdjęcie główne: mat. pras.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS Dr hab. Tomasz Piekot: Dobre pisanie powinno być jak klarowanie rosołu

Dr hab. Tomasz Piekot: Dobre pisanie powinno być jak klarowanie rosołu
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się