Do zadań agencji należy stworzenie strategii i konceptu kreatywnego, a następnie jego realizacja. Agencja odpowiada ponadto za obsługę akcji w zakresie działań media relations oraz za stworzenie materiałów podsumowujących akcję w formie video oraz popularyzację tych materiałów na YouTube.
Koncept kampanii oparty jest o niestandardowy nośnik jakim są minibillboardy, będące odwzorowaniem tradycyjnych billboardów, pomniejszone w skali 1:12, z zachowaniem wszystkich szczegółów.
Zobacz również
Część może wyjść poza granice Polski , ponieważ w planie jest włączenie innych placówek z grupy Bupa, do której należy LUX MED.
Zasięg kampanii to ponad 130 niestandardowych nośników OOH w 8 różnych lokalizacjach w Polsce. Idea akcji łączy nazwy planów medycznych LUX MED z gatunkami drzew. Są to takie gatunki drzew jak: dąb, brzoza, jarzębina, orzech, jodła, sosna, platan. Każdy nośnik nawiązuje do innego gatunku drzewa, na przykład billboard z informacjami o planie medycznym „Dąb”, stanie pod dębem, a „Jarzębina” pod jarzębiną. Akcja ma charakter informacyjno-edukacyjny. Sposób w jaki zostały stworzone minibillboardy, oraz informacje na nich umieszczone mają intrygować i zachęcić użytkowników do interakcji.
Kampania będzie trwała miesiąc, od 22 września do końca października 2014.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
„Zdecydowaliśmy się na tego rodzaju niestandardową kampanię, aby poruszyć wyobraźnię naszych odbiorców i mediów. Przekornie wykorzystaliśmy świat mikro, żeby przypomnieć, co w życiu powinno być wielkie i ważne, czyli nasze zdrowie.” – Marzena Kowalska – Dyrektor Marketingu i Komunikacji Korporacyjnej LUX MED Sp. z o.o.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach kampanii przeprowadzona została sesja zdjęciowa we współpracy z duetem artystycznym Minimondo – specjalistkami od mikro świata. Zdjęcia prezentują figurki przygotowane przez artystki i stanowią niestandardowy sposób zainteresowania kampanią.
Kampania zostanie podsumowana produkcją video, która będzie emitowana na YouTube.
Całość kampanii wspierana jest przez patronów medialnych: Wirtualna Polska, Fundacja Gaja, oraz serwisy: Palapa, Purpose, Lubię Drewno.
Za realizację kampanii odpowiada Maciej Mazur – Project Manager agencji Biuro Podróży Reklamy. Koncept kampanii został opracowany przez Roberta Sosnowskiego (Managing Director).
Po stronie klienta, kampanię nadzoruje Magdalena Trzcińska, Koordynator Projektów Marketingowych i Maciej Kuźma, Manager Marketingu Produktów LUX MED Sp. z o. o.
Jest to już drugi niestandardowy projekt marketingowy realizowany przez Biuro Podróży Reklamy dla LUX MED.