Celem koalicji jest przeciwdziałanie dezinformacji oraz edukacja wyborców poprzez analizę wypowiedzi kandydatów i dostarczanie sprawdzonych treści. Dzięki współpracy z partnerami informacje docierają do szerokiego grona odbiorców w mediach tradycyjnych i społecznościowych, wspierając świadome podejmowanie decyzji wyborczych.
Współpraca przy teście poglądów politycznych
Jednym z kluczowych partnerów projektu jest myPolitics – platforma, która aktywizuje młodych ludzi do świadomego udziału w życiu politycznym. W ramach współpracy Stowarzyszenie Demagog zaangażuje się w opracowywanie pytań dotyczących dezinformacji, które zostaną wykorzystane w popularnym teście poglądów wyborczych – „Barometr Prezydencki 2025”. Publikacja Barometru już w drugiej połowie kwietnia.
Zobacz również
Dodatkowo fact-checkerzy z Demagoga będą weryfikować zarówno pytania, jak i odpowiedzi kandydatów mieszczą się w zakresie kompetencji Prezydenta. Dzięki wymianie użytkowników i wzajemnej ekspozycji inicjatywa zyskuje zasięg szczególnie wśród młodego pokolenia, które często jest narażone na wpływ fake newsów.
Onet i Fakt na rzecz rzetelnych informacji
W projekcie aktywnie uczestniczy również portal Onet, który regularnie publikuje treści tworzone przez ekspertów Demagoga w ramach Programu Partnerskiego Onetu (PPO). Współpraca zakłada publikację artykułów, poświęconych wyborom i analizom wypowiedzi kandydatów, które przygotowuje Stowarzyszenie Demagog. Dzięki wsparciu Onetu rzetelne informacje docierają do szerokiej grupy odbiorców, którzy mają dostęp do faktów i sposobów weryfikacji informacji.
Z kolei dzięki współpracy z Faktem, projekt zyskuje także zasięg w tradycyjnych mediach drukowanych. Już od kwietnia raz w tygodniu w papierowym wydaniu gazety publikowany będzie artykuł związany z wyborami, a jego rozwinięcie można znaleźć w serwisie online, którego przygotowaniem zajmie się redakcja Demagoga. Dodatkowo temat wyborów podejmowany będzie w ramach rozmów na żywo, w programie FAKT LIVE, gdzie eksperci i dziennikarze analizują bieżące wydarzenia i narracje polityczne.
Jak social media zmieniają współczesną ścieżkę zakupową? [WEBINAR]
Monitorowanie mediów podczas kampanii
Ważnym elementem projektu jest współpraca z Instytutem Monitorowania Mediów (IMM) i PRoto, którzy wspólnie dostarczają raporty na temat medialnych zasięgów kandydatów. Co tydzień publikowane są kompleksowe analizy liczby publikacji, interakcji w mediach społecznościowych oraz weryfikacja tematów pojawiających się w przestrzeni publicznej. Raporty dostarczają cennych danych na temat popularności kandydatów w różnych kanałach komunikacyjnych, a także umożliwiają identyfikację potencjalnych dezinformacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Demagog łączy siły z Karolem Paciorkiem
Nieocenionym wsparciem jest także zaangażowanie Karola Paciorka, znanego z podcastu Imponderabilia. W ramach trwającej kampanii wyborczej w programie goszczą kandydaci ubiegający się o urząd prezydenta, co daje widzom możliwość zapoznania się z ich stanowiskami i poglądami. Redakcja Demagoga na bieżąco weryfikuje wypowiedzi gości, a wyniki analiz prezentowane są zarówno w trakcie rozmów, jak i w szczegółowych artykułach dostępnych na stronie Demagoga. Dzięki współpracy widzowie Imponderabiliów mają dostęp do rzetelnych informacji, które pomogą im podejmować świadome decyzje wyborcze.
Pierwszym gościem programu był Adrian Zandberg, a rozmowa z nim jest już dostępna.
Zdjęcie główne: Depositphotos