Kantar ogłasza zwycięzców swoich corocznych nagród w konkursie Creative Effectiveness Awards. Zwycięzcy konkursu to najskuteczniejsze reklamy z różnych platform: mediów cyfrowych i społecznościowych, telewizji, mediów drukowanych i nośników zewnętrznych, a także najskuteczniejsze reklamy wyłonione w badaniach realizowanych za pomocą LINK AI – autorskiego rozwiązania Kantar do testów reklam w oparciu o sztuczną inteligencję.
Czołowe miejsca w rankingu zajęły reklamy marek Coca-Cola, Deliveroo, Desperados oraz Freya’s (marki pieczywa. Nagrody zdobyły odpowiednio w następujących kategoriach: reklama drukowana/zewnętrzna, reklama telewizyjna, reklama w mediach cyfrowych/społecznościowych oraz testy z użyciem narzędzia LINK AI.
Lista laureatów
Najlepsze kreacje reklamowe w mediach cyfrowych i społecznościowych, telewizji, mediach drukowanych/zewnętrznych oraz w testach z użyciem LINK AI pochodzą od różnych marek, wywodzą się z różnych kategorii i rynków. W poszczególnych kategoriach zwyciężyli:
Media cyfrowe/społecznościowe
- Desperados (LePub Milan)
- CeraVe (BPCM)
- Tourism Australia (Tourism Australia Social Media Team)
Telewizja
- Deliveroo (Pablo)
- KitKat (VML London)
- Volkswagen (adam&eveDDB)
Reklama drukowana/zewnętrzna
- Coca-Cola (Uncommon Creative)

- Google Pixel (Anomaly London)
- Goodyear

Testy reklam z użyciem narzędzia LINK AI
- Freya’s (DDB NZ)
- Colgate MaxFresh (Ogilvy)
- Uber (BPG & VML Türkiye)
Sekretny przepis na najskuteczniejsze reklamy na świecie
W zwycięskich reklamach można zaobserwować cztery trendy, które stają się coraz bardziej popularne w branży kreatywnej.
- Rzeczywistość, z którą można się utożsamić: Budowanie łączności z ludźmi poprzez prawdziwe chwile, które ukazują ich codzienne życie. Zwycięska reklama nr 1 marki Coca-Cola przeznaczona do mediów drukowanych/zewnętrznych, zatytułowana „Pick up a Coke, light up the dark”, rozświetliła możliwości kryjące się w ciemnościach, lecz dostępne dla ludzi mieszkających w tych częściach globu, gdzie w miesiącach zimowych przez wiele godzin panuje ciemność.
- Dziwnie odważne: Surrealistyczne pomysły, np. przesadzone wizualizacje i fantastyczne scenariusze, nie tylko przyciągają uwagę, ale także wyróżniają reklamy z tłumu. Zwycięska reklama telewizyjna marki Deliveroo pod tytułem „Octoman” zaskakuje, ponieważ przedstawia postać ośmiornicy Trytona (Octopus Triton) na randce. Bohater zamawia jedzenie z dostawą na wyspę położoną z dala od stałego lądu. Obraz ten powoduje, że widzowie zastygają przed ekranem.
- Korzenie wymyślone na nowo: Marki odwołują się do swojej przeszłości, aby lepiej nawiązać kontakt z ludźmi żyjącymi współcześnie. Mogą podkreślać, że istnieją „od zawsze” lub celebrować swoje zmiany i kroki na drodze rozwoju. Reklama telewizyjna plasująca się na miejscu 3., zatytułowana „YourWagen”, podkreśla dosłowne znaczenie nazwy marki Volkswagen, czyli „samochód dla ludzi”. Marka prezentuje osobiste historie właścicieli pojazdów na przestrzeni lat, angażując prawdziwych fanów marki w opowiadanie własnych historii.
- Podłączenie się pod trendy: Marka może próbować zakorzenić się w debatach, które właśnie się toczą. Może to robić poprzez muzykę, sport lub „zapożyczanie” uwagi, tzn. podłączanie się do momentów wiralowych i elementów współczesnej kultury. Z tego pomysłu skorzystała Australijska Organizacja Turystyczna (Tourism Australia), zdobywając 3. miejsce w kategorii reklam w mediach cyfrowych/społecznościowych. Klip „Colours of Australia, Taylor’s Version” ukazał się dokładnie w momencie przybycia Taylor Swift do Australii na trasę koncertową.
Z pełną listą zwycięzców w poszczególnych kategoriach można zapoznać się na stronie.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko