Kampania serialu „Black Mirror” Netflixa zaciera granicę między fikcją a rzeczywistością

Kampania serialu „Black Mirror” Netflixa zaciera granicę między fikcją a rzeczywistością
W promocji 7. sezonu serialu „Black Mirror” Netflix wychodzi poza utarte schematy i miesza rzeczywistość z fikcją. Reklama outdoorowa i spot wideo to dopiero początek.
O autorze
1 min czytania 2025-04-16

Siódmy sezon serialu „Black Mirror” zadebiutował na Netflixie w kwietniu 2025 roku i od razu podzielił widzów na całym świecie. Jak zwykle, w fabule poszczególnych odcinków nie brakuje kontrowersji i dystopijnych wizji przyszłości (z których wiele zdążyło się już ziścić w realnym świecie). W tej odsłonie serialu elementem łączącym poszczególne epizody jest „Nubbin” – czip montowany na skroni, dzięki któremu każdy może przenieść się do alternatywnej rzeczywistości.

fot. 1: LinkedIn, fot. 2: LinkedIn

Wraz z premierą serialu, rozpoczęła się również niecodzienna kampania reklamowa wspomnianego gadżetu. Na ulicach Londynu pojawiły się wielkoformatowe billboardy, a w internecie klipy wideo prezentujące „Nubbin”. Stworzone przez (nieistniejącą) firmę TCKR Systems urządzenie stało się również pretekstem do promowania samego przedsiębiorstwa. Na LinkedInie stworzono jego profil, do złudzenia przypominający strony prawdziwych firm. Można tu znaleźć nie tylko newsy z życia TCKR, ale nawet aktywne oferty pracy.

Co więcej, do mediów zaczęły trafiać fake’owe e-maile informujące o nadchodzącej premierze „Nubbina”, dzięki któremu możliwe stanie się ponowne przeżycie wspomnień i ucieczka w stany „wirtualnej świadomości”. Do promocji „Black Mirror” i „Nubbina” zaangażowano także influencerów, którym przesłano gadżet w paczkach PR-owych.

Kampania Netflixa wykorzystuje niektóre chwyty znane z reklamy innego serialu, „Severance” (Apple TV+). Tym razem jednak mamy do czynienia z działaniami o charakterze 360, w przypadku których odróżnienie rzeczywistości od fikcji może stać się naprawdę trudne.

Zdjęcie główne: TheDrum.com

PS Apple TV+ tworzy na LinkedInie profil firmy z serialu „Severance”