Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na Ninja Summit 2025 [KONKURS]

Ninja Summit to wydarzenie, którego nie mogą przegapić marketerki i social media managerki – networking, praktyczna wiedza i triki, które naprawdę działają. Sprawdź, jak zdobyć wejściówkę.

SPRAWDZAM

Publikacja KPRM „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa (SSP)” [OPINIE]

Publikacja KPRM „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa (SSP)” [OPINIE]
Co o publikacji KPRM „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa (SSP)” myślą eksperci od sponsoringu sportowego?
O autorze
1 min czytania 2025-04-29

O opinie na temat publikacji Kancelarii Prezesa Rady Ministrów pt. „Dobre praktyki w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa (SSP)” spytaliśmy Michała Rutkowskiego – Dyrektora Biura Sponsoringu Sportu w ORLEN i Grzegorza Kitę – CEO w Sport Management Polska.

Michał Rutkowski
Dyrektor Biura Sponsoringu Sportu w ORLEN

Z otwartością przyjęliśmy dokument o dobrych praktykach w zakresie prowadzenia sponsoringu sportu przez Spółki z udziałem Skarbu Państwa, opracowany przez zespół działający w Ministerstwie Aktywów Państwowych. Przejrzystość, efektywność i silniejsze powiązanie działań sponsoringowych z celami biznesowymi to kierunek, który w pełni popieramy. W ORLEN sponsoring traktujemy jako strategiczne narzędzie budowania marki i wspierania polskiego sportu. Nowe, transparentne zasady to impuls do profesjonalizacji całego sektora i wykorzystywania potencjału tej formy zaangażowania.

Grzegorz Kita
CEO w Sport Management Polska

Ten dokument to na pewno krok we właściwym kierunku, bo ten sektor wymaga regulacji lub co najmniej podwyższonego poziomu uwagi i kontroli. Bardzo pozytywnym elementem jest wyraźne wskazanie na zasady neutralności politycznej. Dla mnie jednak takie Dobre Praktyki to mimo wszystko bardziej początek drogi niż jej finał. Sporo elementów z tych rekomendacji wymaga rozwinięcia lub doprecyzowania. Niektóre dość mocno ograniczają swobodę działania SSP w sensie konkurencyjnym czy nawet możliwość reakcji na trendy, nowe wydarzenia czy nowe inicjatywy sportowe (poza strukturami związków sportowych).

Co więcej, przedstawione Dobre Praktyki to w większości nie „twarde prawo”, lecz wytyczne, zalecenia, rekomendacje. Ciekawym zagadnieniem staje się jak w sensie formalno-prawnym można je egzekwować oraz jakie sankcje i jaką drogą będą nakładane w razie niestosowania się do nich.

PS Stadion Śląski zyskuje sponsora tytularnego