Partnerstwo sieci sklepów H&M z Magdą Butrym to pierwszy przypadek w dwudziestoletniej historii pionierskich współprac marki z polskim projektantem. Projekt ma podkreślać wyjątkowy głos Magdy Butrym w modzie. Jak tłumaczy sama projektantka, kolekcja, której premiera odbędzie się 24 kwietna br. to celebracja rozkwitającej kobiecości i zaproszenie do eksploracji romantycznego wszechświata słowiańskiego stylu.
– Naprawdę widzę tę kolekcję jako szansę na zaproszenie ludzi do naszego świata – i na celebrowanie symboli kobiecości i kwiatu. Każdy element wnosi własne poczucie słowiańskiego romansu, jednocześnie oddając hołd historii naszej marki – mówi Magda Butrym
Kolekcja Butrym wykorzystuje różę jako centralny motyw. Dla Magdy jest to idealny symbol kobiecości: jednocześnie miękka i pewna siebie, delikatna i niezależna, przyciągająca wzrok i ciągle rosnąca.



Kwietniowa premiera to również okazja do świętowania 10-lecia marki Magda Butrym, dająca możliwość ponownego obejrzenia najbardziej rozchwytywanych wzorów brandu. Kolekcja zawiera różne kultowe ubrania z archiwum domu mody, od prześwitujących sukienek, które przypominają płatki i kwitnące kwiaty, po szerokie kroje i ustrukturyzowane, oversize’owe płaszcze. Kluczowe elementy obejmują czerwoną suknię z falbanami, która przywołuje wrażenie bukietu czerwonych róż, zwiewną suknię z koronką szydełkową i bogaty bordowy skórzany płaszcz. Wszystkie ucieleśniają istotę kolekcji, prezentując charakterystyczne dla Magdy połączenie kobiecości, śmiałości i misternego rzemiosła.
– Jesteśmy podekscytowani, że możemy zaprosić ludzi do potężnego i poetyckiego świata Magdy. Kolekcja jest pełna witalności i radości i mówi o wyjątkowej umiejętności Magdy w interpretowaniu współczesnej kobiecości w bogaty i wyjątkowy sposób – wspomina Ann-Sofie Johansson, szwedzka projektantka i Creative Advisor H&M.
Zdjęcia: mat. pras.