Reklama, która leczy: chorwackie przystanki autobusowe i billboardy pomagają diagnozować choroby kręgosłupa

Reklama, która leczy: chorwackie przystanki autobusowe i billboardy pomagają diagnozować choroby kręgosłupa
W Chorwacji przystanki autobusowe zamieniono w poczekalnie lekarskie, a cyfrowe billboardy w narzędzia diagnostyczne. Innowacyjna kampania Polikliniki Croatia wykorzystuje technologię komputerowego rozpoznawania obrazu do analizy postawy przechodniów, promując profilaktykę zdrowotną i zwiększając świadomość społeczną na temat problemów z kręgosłupem.
O autorze
1 min czytania 2025-05-08

Problemy z kręgosłupem to prawdziwa plaga XXI wieku. Godziny spędzane przed ekranem komputera, brak ruchu i częste problemy z wagą to tylko niektóre z powodów takiej sytuacji. Wielu z nas żyje jednak, nie będąc świadomym, że towarzyszący im ból można wyleczyć. Aby tak się stało, konieczne są wizyty u specjalistów i badania przesiewowe, do których zachęca akcja „Twoja postawa to twoja przyszłość”.

Jej twórcy, Croatia Polyclinic, zamienili tradycyjne przystanki autobusowe na terenie Chorwacji w ogólnodostępne miejsca, w których można szybko sprawdzić kondycję swoich pleców. Wszystko dzięki nowoczesnym urządzeniom pozwalającym na szybkie badania. Zamontowane na nich cyfrowe billboardy stały się elementem niecodziennych poczekalni na wizytę do fizjoterapeuty.

Szybki skan i natychmiastowa diagnoza

Aby poznać diagnozę, wystarczy stanąć przed cyfrowym billboardem, który zeskanuje postawę osób czekających na przystanku. Analizując krzywiznę szyi, środkowej części pleców i dolnej części kręgosłupa za pomocą ośmiu kluczowych punktów, system wykryje potencjalne problemy i zapewni natychmiastową informację zwrotną. Wszystkie wyniki są wyświetlane na ekranie, gwarantując informację na temat obszarów kręgosłupa budzących obawy.

Efekty kampanii prozdrowotnej pod hasłem „Twoja postawa to twoja przyszłość” już przeszły oczekiwania jej twórców. Akcja dotarła do 77,92% populacji Chorwacji, osiągając przy tym o 81,8% wyższy poziom zaangażowania w reklamę niż przeciętnie (54,54% w porównaniu ze średnią branżową na poziomie 30%).

Zdjęcie główne: Ads Of The World

PS NMInsights Prezentmarzeń: „Jak Polacy dbają o zdrowie” [BADANIE]