Rozwój sieci hipermarketów, duża różnorodność produktów i silna dywersyfikacja cenowa sprawiły, że klientowi coraz trudniej jest podjąć optymalną decyzję zakupową. Z drugiej strony, kryzys gospodarczy skłonił wielu konsumentów do uważniejszego gospodarowania budżetem domowym. W takich warunkach rośnie zapotrzebowanie konsumentów na obiektywną informację, która umożliwia podejmowanie rozsądnych decyzji. Czyli na narzędzia związane z trendem smart shopping.
Na czym smart shopping polega? Najogólniej mówiąc – na kupowaniu jak najefektywniej, czyli produktów jak najwyższej jakości w jak najlepszej cenie. Smartshopper, czyli świadomy konsument, racjonalnie planuje budżet: inwestuje czas w poszukiwanie i porównywanie ofert, w przemyślany sposób korzysta z promocji, robi listę zakupów. – To nie wydaje się trudne, jednak jest dość czasochłonne. Przy nadmiarze często sprzecznych informacji, dajemy się złowić sieciom handlowym w sidła i pod wpływem impulsu kupujemy niepotrzebne nam rzeczy – mówi Joanna Piaskowska, pomysłodawczyni Poradnika Zakupowego z Okazjum.pl. – Świadomy konsument nie kupuje niepotrzebnych przedmiotów tylko dlatego, że są tanie albo reklama była zabawna. Dokładnie przelicza, czyta etykiety, szuka opinii o produkcie i dopiero kupuje – tłumaczy Piaskowska.
Zobacz również
Na stronie Poradnika Zakupowego znajdziemy porady, rekomendacje i testy produktów przygotowane przez czołowych polskich blogerów zajmujących się różnymi aspektami życia: Ula Pedantula, Perfekcyjna Pani w Domu, Szusz, Bakusiowo, Jak Po Maśle, Pan Fleks i wielu innych.
– Sprawdzając oferty sieci handlowych, testując produkty w promocjach, prezentując triki przydatne w zarządzaniu gospodarstwem domowym, chcę pomóc wszystkim gospodyniom w mądrym prowadzeniu domu i podejmowaniu rozsądnych decyzji zakupowych. Często wystarczy zastosować kilka sztuczek, aby zaoszczędzić dużą część domowego budżetu. W Poradniku Zakupowym chcę paniom dbającym o dom pokazać, jak to zrobić – tak o Poradniku mówi Urszula Chincz czyli Ula Pedantula, która wraz z Perfekcyjną Panią w Domu będzie udzielała porad związanych z zarządzaniem gospodarstwem domowym. – Specjalnie dla czytelników Poradnika Zakupowego będę buszować po sklepach i wybierać produkty urodowe warte polecenia, po to, by dzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat promocji w drogeriach i perfumeriach. Będę polecać najlepsze z nich i odradzać te, które prawdziwymi promocjami nie są – dodaje Szusz, jedna z najpopularniejszych vlogerek urodowych.
– Do współpracy przy tworzeniu Poradnika Zakupowego zaangażowaliśmy blogerów związanych z różnymi aspektami życia, m.in. zajmujących się majsterkowaniem, kulinariami, dbaniem o dom, technologią, urodą czy dziećmi. Cieszymy się z tego, że udało nam się zebrać najlepszych specjalistów w swoich dziedzinach w jednym miejscu. Specjalnie dla konsumentów będą przeszukiwać oferty sieci handlowych, prezentować wartościowe promocje i testować produkty. Dzięki temu nasi użytkownicy będą mieli dostęp do fachowych porad i informacji dotyczących smart shoppingu – wyjaśnia Joanna Piaskowska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing