Celem inicjatywy jest zmiana myślenia o bezpieczeństwie nad wodą i pokazanie, że bojka asekuracyjna nie jest oznaką braku umiejętności, lecz wyrazem odpowiedzialności, świadomości i troski o własne życie.
Głównym symbolem akcji jest bojka asekuracyjna, która w ramach kampanii staje się „głosem” profilaktyki. Postać przewodnia akcji – Bojek – przypomina o podstawowych zasadach bezpieczeństwa nad wodą: wykorzystywaniu sprzętu asekuracyjnego, właściwej ocenie swoich umiejętności i możliwości, nieskakaniu do wody czy odpowiedzialnym korzystaniu ze sprzętu pływającego.
Zobacz również

– Poprzez kampanię chcemy dotrzeć do jak najszerszego grona osób z jasnym przekazem – bezpieczeństwo nad wodą to nie przypadek. To wybór, wiedza i przygotowanie. Dzięki wsparciu Lidl Polska możemy mówić o tych zasadach głośno, nowocześnie i z dużym zasięgiem – mówi Paweł Błasiak, Prezes Zarządu Głównego WOPR.
Lidl Polska, jako partner strategiczny kampanii, wspiera jej realizację na poziomie organizacyjnym, komunikacyjnym i logistycznym. To przykład odpowiedzialności społecznej biznesu, który realnie wpływa na poprawę bezpieczeństwa w przestrzeni publicznej.
Rekordowa widownia Eurowizji: prawie 5,6 mln widzów w momencie najwyższej oglądalności. TVP1 na czele rankingu anten
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Edukacja, profilaktyka i odpowiedzialność to wartości, które łączą Lidl Polska i WOPR. Wspólnie chcemy pokazać, że bezpieczeństwo to podstawa udanego wypoczynku nad wodą. Z tą myślą rozwijamy naszą wakacyjną ofertę produktową dla całych rodzin – już wkrótce każdy miłośnik sportów wodnych będzie mógł zaopatrzyć się w bojkę asekuracyjną w sklepach Lidl w całej Polsce – podkreśla Wojciech Grohn, Członek Zarządu ds. Zakupów w Lidl Polska.
W ramach „Akcji BoJa”, prowadzonej pod hasłem przewodnim „BoJa na rzecz bezpieczeństwa”, zaplanowano m.in.: lokalne wydarzenia edukacyjne z pokazami ratowniczymi i nauką pierwszej pomocy, spoty wideo oraz filmiki instruktażowe, dystrybucję materiałów profilaktycznych oraz konkursy i aktywności angażujące lokalne społeczności. Lidl Polska został także partnerem zawodów dla ratowników wodnych – wesprze organizację 58. Letnich Mistrzostw Polski w Ratownictwie Wodnym (24-25.05, Poznań), Mistrzostw Polski w Ratownictwie Morskim (12-13.07, Świnoujście) oraz European Lifesaving Championships (24-27.08, Szczecin i 29.08 – 01.09 Międzyzdroje).
„Akcja BoJa” to nie tylko projekt edukacyjny – to wyjątkowa okazja, by promować świadome i odpowiedzialne zachowania nad wodą na skalę ogólnopolską. Dzięki połączeniu wiedzy ratowników i możliwości wynikających ze współpracy z partnerem, jakim jest Lidl Polska, kampania ma szansę dotrzeć do dziesiątek tysięcy osób i realnie wpłynąć na ich zachowania podczas letniego wypoczynku. Jej ambasadorami zostali ratowniczka wodna, absolwentka AWF w Gdańsku, Monika Bruzda oraz pływak olimpijski, rekordzista i reprezentant Polski, Kacper Majchrzak.
Kampania potrwa do końca sezonu letniego 2025 i obejmie swoim zasięgiem całą Polskę.
Zdjęcia: mat. pras.