Oferta zainspirowana jest polskimi smakami. Znajdują się w niej:
Astrozupa – zupa pomidorowa z makaronem orzo według przepisu Mateusza Gesslera,
Zobacz również
Astropierogi – również jego autorstwa, pierogi z kapustą i grzybami,
Astrodeser – słodka kruszonka z jabłkiem i cynamonem.
Dania są liofilizowane, a założeniem było to, że mają być łatwe i szybkie w przygotowaniu. Wystarczy dodać gorącą wodę, zamknąć opakowanie i odczekać od 3 do 16 minut, w zależności od dania.
Weź niepotrzebnego laptopa na Infoshare i spełnij dziecięce marzenia
Kosmiczne opakowania
Opakowania produktów zdobią zdjęcia wykonane przez teleskop Hubble’a, przedstawiające gwiazdozbiory, galaktyki i mgławice. Zawierają opis astronomiczny z nazwą obiektu, jego typem oraz odległością od Ziemi, co ma nadać całości edukacyjny wymiar. Charakter serii podkreśla logo Europejskiej Agencji Kosmicznej. Każde danie ma cztery wersje graficzne, ale w jednym sklepie dostępna jest tylko jedna – by zebrać całą kolekcję, trzeba podróżować.
Słuchaj podcastu NowyMarketing



Etykiety to stworzone specjalnie dla tego projektu prace uznanych polskich artystów: Joanny Concejo (Astropierogi), Aleksandry Czudżak (Astrodeser) i Tomka Larka (Astrozupa).



– Chodziło o to, żeby w ilustracji było coś nieoczywistego, zaskakującego, może nawet kompletnie niemożliwego, trochę surrealistycznego. Chodziło o niespodziankę. W mojej ilustracji wyszłam od zdjęć rodzinnych w sytuacji przy stole – właśnie tam, gdzie jemy pierogi. Miało to wszystko wyglądać na zupełnie zwyczajną scenkę latem w sadzie, gdzie wszyscy dobrze się bawią w swoim towarzystwie i dobrze jedzą. Takie zdjęcie na pamiątkę, cudowne wspomnienie z Ziemi – tłumaczy Joanna Concejo.
– Kiedy byłam małym dzieckiem, bardzo lubiłam oglądać atlasy ze zdjęciami kosmosu i próbowałam zrozumieć skalę jego ogromu. Chciałam, aby moja ilustracja opowiadała o tej ciekawości, jak i pokazywała piękno tego, co w kosmosie może nas spotkać. Dwójka dzieci i słońce w centrum może też przywodzić na myśl mit kosmogoniczny. Coś tajemniczego. Zależało mi na dużej ilości ciepłych kolorów oraz namalowaniu kosmicznego pyłu, który przywodziłby na myśl liofilizowaną jabłkową kruszonkę – dodaje Aleksandra Czudżak.
– Dania liofilizowane to pełnowartościowe posiłki, które mimo zastosowanego procesu suszenia, zachowują większość składników odżywczych, a ich termin przydatności wynosi nawet kilka lat. Dodatkowo są szybkie i proste w przygotowaniu: wystarczy dodać gorącą wodę, poczekać kilka minut i gotowe! Sprawdzą się więc idealnie podczas aktywności fizycznej, ponieważ są dobrym źródłem energii, a jednocześnie ich opakowania mało ważą i zajmują niewiele miejsca w plecaku, co jest szczególnie istotne np. podczas trekkingu – mówi Agnieszka Piskała-Topczewska, dietetyk kliniczny i doradca ds. dobrego żywienia Grupy Żabka.
Dania wyprodukowała polska firma LYOFOOD we współpracy z Europejską Agencją Kosmiczną. Produkty są dostępne w sklepach sieci Żabka do wyczerpania zapasów.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko