Jak informuje portal Jawny Lublin, Perła – sponsor Lublinaliów, czyli imprezy studenckiej, oferuje darmowe wejście na wydarzenie w postaci karnetu, w zamian za zakup 40 puszek lub butelek ich piwa.
„Perłowy karnet” uprawnia do wejścia na dwa wybrane dni Juwenaliów, które odbyły się w miniony weekend oraz zbliżających się Lublinaliów. Sprzedawcy w sklepach posiadają karnety, które wydają w momencie zakupu odpowiedniej ilości alkoholu. Jak podaje organizator promocji, w akcję zaangażowano kilkanaście sklepów. W szczególności te, które znajdują się w pobliżu uczelni. Okazuje się, że podobna oferta czekała na studentów również w zeszłym roku.
Organizatorzy Juwenaliów oraz Lublinaliów tłumaczą, że nie widzą niczego złego w akcji oraz nie odpowiadają za działania sponsorów w zakresie udostępniania biletów na wydarzenia. Warto również dodać, że imprezy są wspierane finansowo przez miasto, marszałka województwa czy lokalne firmy. W przypadku Gminy Lublin mowa o kwocie 350 000 zł, w tym na Lublinalia – 210 000 zł.
Problemu nie widzi również główny sponsor odpowiedzialny za promocję, tłumacząc, że celem akcji jest podkreślenie sponsorskiego udziału firmy, a nie zachęta do zakupu alkoholu lub produktów danego producenta.